נערה עם קעקוע דרקון – נשים עם קעקועים נתפסות כזמינות יותר מינית

התפיסות של אנשים לגבי קעקועים השתנו מאוד בשנים האחרונות. פעם קעקועים היו מיוחסים בעיקר לפושעים או תרבות אלטרנטיבית ומרדנית ואילו היום רבים בוחרים להתקעקע ופעמים רבות ביותר מקעקוע אחד (פעם גם רוב האנשים עשו קעקועים במקומות נסתרים או לא בולטים במיוחד ואילו היום כל הגוף נחשב ללגיטימי).

אני בטוח שזה לא יהיה שוק גדול לשמוע שגברים נמשכים לנשים יפות. יופי נשי הוא גורם המשיכה מספר אחד לגברים ויש לזה סיבות אבולוציוניות מוצקות (כתבתי על כך אינספור פעמים בעבר אבל הנה סיכום אחד לחדשים). נשים יכולות להגדיל את האטרקטיביות החיצונית שלהן על ידי לבישת מחשופים או לבוש פרובוקטיבי אחר, איפור ומוצרי קוסמטיקה וגם לבישת בגדים בצבע אדום, בין שאר הדברים.

גברים נוטים להגזים בהערכת הכוונות המיניות של נשים, תופעה שגם לה יש הגיון אבולוציוני מוצק. עדיף לגברים לחשוב שאישה זמינה מינית כשהיא לא, מאשר לא לחשוב שהיא מעוניינת בהם כשהיא כן ואז לפספס הזדמנות לסקס שעשוי להוביל לילדים. הרבה דברים יכולים להוביל גברים לחשוב שאישה רוצה לשכב איתם יותר משהיא רוצה באמת. לבוש חושפני זה דבר אחד, לבוש אדום זה גורם נוסף, אבל אפילו החזקה של קונדומים גורמת לגברים לחשוב שנשים מעוניינות בסקס (לצערם של גברים, החזקת קונדומים מצידם לא גוררת אפקט דומה אצל הנשים, וגם אם כן, היא לא משפיעה עליהן).

המקרה של השפעת נשיאת קעקועים אצל נשים הוא מעניין מאוד וטרם נחקר במלואו. בעולם שבו יותר ויותר נשים מקעקעות את עצמן קצת מפתיע שאין יותר מחקרים בנושא (כמעט רבע מהנשים בארה”ב מחזיקות בקעקוע אחד לפחות). המחקרים הקיימים מצביעים על כך שלאנשים יש עדיין סטיגמות שליליות מסוימות לגבי נשים עם קעקועים. מחקר אחד מצא למשל שנשים כאלו נתפסות כפחות אתלטיות, פחות מושכות, פחות ישרות, פחות אינטליגנטיות, יותר שתייניות ועוד, בהשוואה לנשים בלי קעקועים. אפילו בקרב דוגמניות, נשים עם קעקועים נתפסות בצורה שלילית יותר בהשואה לדוגמניות ללא קעקועים.

אחת השאלות המעניינות היא האם קעקוע יכול לשמש כסימן לגברים שהאישה מעוניינת יותר ביחסי מין, בדיוק כמו שלבוש חושפני או איפור מגדילים את התפיסה הזו. אחד הממצאים הקיימים מצביע על כך שנשים עם קעקועים נתפסות כפחות אטרקטיביות על ידי גברים, אבל האם הן גם נתפסות כיותר זמינות מינית? (המילה באנגלית היא promiscuous שבתרגום לעברית משמעה מופקרת מינית או פרוצה, אבל יש לזה אסוציאציות שליליות, בעיקר של זונה, שלא קיימת בגירסה האנגלית). אם כן, גברים עשויים להשתמש בקעקוע כרמז לכך שיש סיכוי גבוה יותר לסקס עם אותן נשים. מחקר חדש שכלל שני ניסויים מנסה לבחון את הסוגיה.

בניסוי הראשון השתתפו 9 נשים בגיל ממוצע 20 ושנשפטו כאטרקטיביות ביותר. הניסוי נעשה ב60 חופים שונים בצרפת, וכל משתתפת הודרכה לשכב על הבטן בחוף ולקרוא ספר. כל המשתתפות לבשו אותו בגד ים בצבע אדום. בחצי מהפעמים שמו הנשים קעקוע זמני של פרפר על החלק התחתון של הגב, ובחצי מהפעמים היו ללא קעקוע. בסך הכל נכללו 210 תצפיות בניסוי, 110 עם קעקוע ו-100 ללא. במרחק מה מן הנשים ישב משתף פעולה שבדק אם גבר פנה לאותן נשים ואחרי כמה זמן בדיוק. הנשים הודרכו לומר שהן מחכות לחבר שלהן שצריך לחזור בעוד דקה או שתיים.

תוצאות הניסוי היו חד משמעיות. לנשים עם קעקוע פנו 26 גברים (מתוך 110 התצפיות) בעוד נשים בלי קעקוע קיבלו 11 פניות בלבד. בנוסף, לקח פחות זמן לפנות לנשים עם קעקוע, 24 דקות בממוצע, לעומת 35 שלקח לפנות לנשים ללא קעקוע.

מחקר המשך רצה לבחון את הסוגיה השנייה המעניינת והיא עד כמה זמינות למין נתפסות נשים עם קעקועים. לשם כך 440 גברים בגיל ממוצע 22 התבקשו להעריך את אותן נשים מהניסוי הראשון ששכבו על החול בחוף. הם נשאלו מה הסיכוי לדעתם שאותה אישה תסכים לצאת איתם לדייט ומה הסיכוי שהיא תסכים לשכב איתם בדייט הראשון. התשובות ניתנו בסקאלה שנעה מ-1-9. בנוסף, התבקשו הנבדקים להעריך כמה מושכת אותה בחורה על אותה סקאלה.

התוצאות הראו שנשים עם קעקוע נתפסו כזמינות יותר לדייט וסקס. מצד שני, לא היה הבדל בתפיסת האטרקטיביות של הנשים כתלות בקעקוע. כלומר, למרות שנשים עם קעקוע לא נחשבו ליפות יותר, הן עדיין נתפסו כזמינות יותר לדייט וסקס. ההבדלים הללו היו לא רק מובהקים סטטיסטיים אלא בעלי אפקטים חזקים למדי. בנוסף, היה גם מתאם חיובי חזק בין המחשבה שאישה זמינה לדייט לזה שהיא זמינה לסקס (זה היה נכון בשני תנאי הניסוי). עוד ממצא מעניין היה מתאם שלילי בין רמת האטרקטיביות של האישה לסיכוי לצאת איתה לדייט. כלומר, ככל שגברים סברו שהאישה יפה פחות, כך הם חשבו שהיא תסכים לדייט עימם.

הממצאים מצביעים על כך שאישה עם קעקוע אמנם לא נתפסת כיפה יותר אבל כן נתפסת כזמינה יותר לסקס ולדייט. הממצא הזה קשור אולי גם לממצא שהוזכר קודם והוא שנשים עם קעקוע נתפסות כשתייניות יותר מה שגם מעלה את הסבירות שהן זמינות יותר לסקס. תוצאות הניסוי השני גם יכולות להסביר את הממצאים מהניסוי הראשון. אם גברים חושבים שנשים זמינות יותר לסקס הגיוני שיפנו אליהן יותר וינסו להתחיל איתן.

יתכן שנשים פחות אטרקטיביות מודעות לאפקט שיש לקעקוע שמגביר את הסיכוי למציאת דייט וסקס ולכן מבליטות אותו. כמובן שגם אפשרי שזו התנהגות לא מודעת מצידן. זה כמובן גם עוזר לגברים לסנן נשים שאינן זמינות לסקס או שהסיכוי שיסכימו לצאת איתם נמוך. מחקרים קודמים גם מראים שאנשים עם קעקועים מקיימים יותר יחסי מין ומתחילים לקיים יחסי מין בגיל מוקדם יותר (אם כי יש שונות גדולה בין אנשים וזה גם תלוי בסוג הקעקוע). דעתי האישית היא שנשים עם קעקועים נתפסות כהרפתקניות יותר, לוקחות יותר סיכונים, משוחררות מכבלי החברה ולכן גם נתפסות כזמינות יותר לסקס. למרות שהם נפוצים יותר היום, עדיין רוב הנשים לא מקעקעות את עצמן ויש בזה משהו מרדני שאישה שמרנית יותר לא תעשה. השמרנות הכללית מתורגמת לכן לשמרנות מינית ולהפך. ליברליות כללית עושה אסוסיאציה לליברליות מינית.

מה זה אומר לגבי האישה בצילום למטה? שיפטו בעצמכם.

Girl-Tattoos-tattoos-16789099-445-667

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • פרננדס  ביום 26/05/2013 בשעה 11:52 pm

    מעניין איך גברים קעקעועים נתפסים אצל הנשים…

    • גיל  ביום 26/05/2013 בשעה 11:59 pm

      אכן. אני לא מכיר מחקרים על הנושא אבל בהתבסס על מה שקיים לא סביר שהם מעלים את הסיכוי לדייט או סקס.

  • homegirl  ביום 27/05/2013 בשעה 12:13 am

    1. האם תוצאות הניסוי המתואר בפוסט הזה שוחזרו או שמדובר בינתיים בניסוי יחיד? האם שוחזרו גם בתנאים אחרים (למשל בגד ים בצבע אחר, חליפה במקום בגד ים, קעקוע באיזור שונה בגוף, איור אחר בקעקוע וכו')?
    2. "מחקרים קודמים גם מראים שאנשים עם קעקועים מקיימים יותר יחסי מין ומתחילים לקיים יחסי מין בגיל מוקדם יותר (אם כי יש שונות גדולה בין אנשים וזה גם תלוי בסוג הקעקוע)." – סימוכין?..

    • גיל  ביום 27/05/2013 בשעה 12:19 am

      זה ניסוי שרק עכשיו פורסם. הנטייה לייחס זמינות מינית לנשים עם קעקועים נמצאה גם במחקר אחר אבל לא נבדקת עד עכשיו בתנאים אקולוגיים טבעיים כמו פה.

      הציטוט הוא מתוך המאמר שמצטט את המחקר הזה: Nowosielski, K., Sipinski, A., Kuczerawy, I., Kozłowska-Rup, D., &
      Skrzypulec-Plinta, V. (2012). Tattoos, piercing, and sexual behaviors
      in young adults. Journal of Sexual Medicine, 9, 2307–2314.

  • Alma  ביום 27/05/2013 בשעה 2:44 am

    כן, זה נשמע די הגיוני.

  • פרננדס  ביום 27/05/2013 בשעה 9:56 am

    אבל למה לא שאלו את הגברים במחקר ההמשך, הם את מי מהנשים הם תופסים כבת זוג לטווח ארוך ולא רק לסקס מזדמן?

    • גיל  ביום 27/05/2013 בשעה 12:05 pm

      תראה, יש הרבה שאלות שיכלו לשאול. ספציפית, השאלה שלך חשובה אבל התשובות לא תמיד אמינות. מחקרים מראים שבגיל הזה (שנות ה20 המוקדמות) אנשים לא ממש מבחינים בין קשר לטווח ארוך לקצר. כלומר, הם מבינים מה הכוונה אבל לרוב מתכוונים לקשר לטווח קצר בפועל.

  • גיל  ביום 29/05/2013 בשעה 4:15 am

    הוספתי בסוף פיסקה לדעתי האישית בנושא: "דעתי האישית היא שנשים עם קעקועים נתפסות כהרפתקניות יותר, לוקחות יותר סיכונים, משוחררות מכבלי החברה ולכן גם נתפסות כזמינות יותר לסקס. למרות שהם נפוצים יותר היום, עדיין רוב הנשים לא מקעקעות את עצמן ויש בזה משהו מרדני שאישה שמרנית יותר לא תעשה. השמרנות הכללית מתורגמת לכן לשמרנות מינית ולהפך. ליברליות כללית עושה אסוסיאציה לליברליות מינית."

  • אנה  ביום 04/06/2013 בשעה 12:34 am

    המחקר בדק סיטואציה מאד ספציפית: הנשים היו בחוף הים, חשופות, קעקעו פרפר ולבשו בגד ים אדום. והסיקה מסקנה כללית, על התפיסה של כל הנשים המקועקעות, בכל סיטואציה. נראה לי מעט מופרך ולא תקין. אם לפחות היתה קבוצת בדיקה ניטרלית שלישית כלשהי…

    • גיל  ביום 04/06/2013 בשעה 2:46 am

      אנה, כך מתנהל מחקר מדעי ולא רק שהוא לא מופרך אלא הניסוי מפקח על הרבה משתנים מתערבים אפשריים. ברור שהמחקר הזה לא יכול להכליל לכל הסיטואציות האפשריות כי אף מחקר לא עושה ככה ויש לו מגבלות כמו לכל מחקר, ועדיין, נעשה כאן ניסוי מבוקר שמצא שקעקוע היה המשתנה היחיד שהשפיע על תפיסות הזמינות המינית של הנשים. אז אפשר כמובן לטעון שממש במקרה רק הקעקוע הספציפי הזה ורק על חופי ים בצרפת זה מתרחש ולא בשום מקום או סיטואציה אחרים אבל זה בעל סבירות מאוד נמוכה. נראה לך שמכל הסיטואציות האפשריות החוקר פגע רק בזאת שיש בה אפקט? נשאל אחרת, איך את הייתה מסבירה את ההבדלים שהוא מצא?

  • פרננדס  ביום 04/06/2013 בשעה 2:54 am

    הי גיל
    אחרי שחשבתי על הנושא קצת אני לא כל כך מבין מה המחקר מחדש . הרי קעקעועים זה סוג של איפור והיחס של גברים לנשים מאופרות כבד הוא כמו לאלה המקועוקועות-זמינות מינית גבוהה יותר.

    • גיל  ביום 04/06/2013 בשעה 2:57 am

      זו בהחלט אחת הפרשנויות שעלו במאמר והיא גם נשמעת סבירה מאוד, אבל כמו שאתה יכול לראות רק מהתגובה מעליך, יש כאלו שחולקים על הנושא. בכל מקרה, לא היה שום מחקר שבדק את זה ספציפית על קעקועים ובזה החידוש.

  • niron1  ביום 11/06/2013 בשעה 6:49 am

    הי גיל,
    אני חושב בדיוק כמוך שנשים עם קעקועים נתפסות כהרפתקניות, משוחררות יותר מכבלי החברה, לוקחות סיכונים ולכן גם יותר זמינות מינית. אבל, כמובן שכל אישה יש לה את הסיבות הספציפיות שלה שאינן בהכרח זהות לאחרות או לפרשנות של הגברים שרואים אותן. כמו שכתב פרננדס, קעקועים הם סוג של איפור, ואיפור הוא סוג של נסיון להתבלט, למשוך תשומת לב, וכאן בקעקועים הולכות הנשים (וגם הגברים המקעקעים) כברת דרך ארוכה יותר בנסיון להתבלט: הנסיון להתלבש, להתאפר, לשים עגילים, לשנות את התסרוקת הוא נסיון למשוך תשומת לב ולהפוך את עצמנו ליפים יותר ומושכים יותר תשומת לב, אבל, במסגרת המוסכמות. אבל לדעתי, קעקועים בולטים, נזמים באף ועל הלשון.. וכו' כל אלה עדיין אינם בגדר מוסכמות, ואלו שבכל זאת מחליטים ללכת איתם, לדעתי, מחליטים במודע או שלא במודע, להגיד אמירה: אני לא הולך עם המוסכמות, אני לא קונסרבטיבי, אני לא מיינסטרים, אלא מוכן ללכת נגד הזרם, חופשי, הרפתקן, לא מתבייש או מפחד ממה שיגידו עלי, ואולי עוד משהוא נוסף: אני זקוק/ה מאוד לתשומת לב ולקשר עד כדי כך שאני מוכנה לעשות דבר בולט ולא מקובל כ"כ כמו קעקועים העיקר לזכות בתשומת הלב. מה דעתך?

    • גיל  ביום 11/06/2013 בשעה 10:29 am

      אני מסכים עם כל מה שאמרת כאן.. עם זאת, צריך גם לזכור שהסיבות הספציפיות שכל אישה עושה את זה משתנות ויתכן שאף הן לא מודעות למסר שהן מנסות להעביר. כלומר הן לא מנסות להיות הרפתקניות במודע אבל נהנות מאוד כשזה קורה או כשהן רואות איך זה משפיע אצל חברות שלהן.

  • אביב  ביום 14/06/2013 בשעה 5:09 pm

    מעניין לראות אם לקעקוע במיקום שונה בגוף תהיה השפעה דומה. באופן ספציפי קעקוע בגב התחתון נתפס כקריאה מינית ואפילו יש לו שם ייחודי באנגלית (tramp stamp) שכן אפשר לחשוב באיזו סיטואציה יראו את הקעקוע הזה…

  • עדי  ביום 15/06/2013 בשעה 3:36 pm

    עוד סיבה היא שבד"כ כדי לראות את הקעקועים הנשים מתלבשות חשוף, לעיתים גם רואים רק חלק מהקעקוע מה שיותר מגרה. כמו חשיפה של חלק מאיבר.
    חבל שבניסוי הזה לא בדקו עם החשיפה של העור משפיעה.

    • גיל  ביום 15/06/2013 בשעה 3:56 pm

      נכון, זה חלק מהמשחק הנשי לחשוף רק מספיק בשביל לגרות את הדימיון.

  • אחת  ביום 10/07/2013 בשעה 10:49 pm

    נראה לי שהתרבות יותר מדי מעורבת כאן.
    בתחילת הדרך (של ההתקעקעות), בעלי קעקועים אולי היו נחשבים כפורצי דרך או "לא שמים ***", הולכים נגד הזרם וכו'..
    אבל בהמשך, נראה כי יש פחות ופחות קשר בין המעשה הזה לאותם מאפיינים.
    יש איזורים שבהם השוני וההתבלטות היא דווקא להיות נטולת קעקוע/פירסינג וכו'. מעניין איך נשים כאלו יתפסו..

    אני רואה עצמי כרחוקה משמרנות ועדיין מעולם לא עשיתי קעקוע, פשוט כי אני לא מסוגלת להתחייב לשום דבר.

    הפרשנות של הפונים, היא דרך החשיבה הנמוכה יותר, המכלילה

    בנוסף, קשה מאוד לדעת אם התחושה של "י עלי קעקוע" לא משפיעה על המסרים של אותן נשים.
    במיוחד כשזה חדש להן.
    ומעניין מה יגרום ליותר פניות – קעקוע אחד או קעקועים רבים..
    ולהבדיל – סממן מרדני קיצוני יותר וזר יותר לעומת הקעקוע.

    • גיל  ביום 10/07/2013 בשעה 11:01 pm

      התרבות בוודאי מעורבת במה שקעקועים מסמלים עבור אנשים, אבל אי אפשר להפריד את זה מהתאוריה האבולוציוניות של איתותים מיניים.

טרקבאקים

כתיבת תגובה