מדוע נשים נועלות נעליים עם עקבים גבוהים?

הליכה עם נעליים שיש להן עקב גבוה טומנת בחובה חסרונות לא מעטים. היא עלולה להיות מכאיבה למדי ולא נוחה, יכולה לגרום נזק לכפות הרגליים בטווח הרחוק, וגם מי שנועלת אותן מוגבלת במהירות ההליכה וגם מועדת יותר לנפילות. אם כך למה אישה תרצה לנעול נעליים כאלו? תשובה לשאלה הזו מגיעה ממחקר חדש שבחן את הנושא.

מבחינה היסטורית, נעליים עם עקב גבוה ננעלו מסיבות שונות ומגוונות שלא בהכרח קשורות למיניות האנושית. בימי הביניים למשל, גם גברים וגם נשים נעלו נעליים כאלו כדי להרחיק עצמם מהלכלוך ברחובות. בעולם המערבי היום, עקבים גבוהים נחשבים ללבוש נשי בלבד והשאלה היא למה? המחקר הנוכחי מנסה להסביר את הנושא על ידי התרכזות בקשר בין הליכה עם עקב גבוה למיניות נשית ומה הליכה כזו עשויה לשדר לגברים.

ישנן מספר השערות שנחקרו בעבר וניסו להסביר מה בעקבים גבוהים עשוי למשוך כל כך את הגברים. תאוריות שונות הוצעו, החל בזו שעקבים גורמים לכפות הרגליים להראות קטנות יותר, או שהן מדגישות את החזה והישבן, וכלה באלו שגורסות שהן פשוט מגביהות את הנשים והן משדרות ביטחון עצמי גבוה יותר. התאוריות הללו קיבלו תמיכה אמפירית מועטה ומחברי המאמר מציעים תאוריה חדשה.

החוקרים מתרכזים לא במראה עצמו שנעליים עם עקבים גבוהים משדר, אלא בצורת ההליכה שמשתנה עם עקבים כאלו. ההשערה היא שהליכה עם עקבים גבוהים גורמת לנשים להראות אטרקטיביות וסקסיות יותר, כמו גם נשיות וצעירות יותר. כדי לבחון את הנושא צילמו החוקרים נשים כשהן הולכות עם נעליים רגילות ועם עקבים גבוהים ונתנו לשופטים להעריך את האטרקטיביות שלהן. כדי למנוע הטיות שונות וכדי לוודא שהשופטים מתרכזים בהליכה עצמה השתמשו החוקרים בטכנולוגיה שמסמנת את קווי המתאר של האדם דרך עיגולים בנקודות המפתח. לבני אדם יש אדפטציות מעולות לזיהוי תנועות ומחקרים בעבר הראו שאפשר לזהות את מין ההולך ואף את גילו על פי מספר עיגולים קטן. הנה דוגמא לאישה אחת מהמחקר כפי שהיא משתקפת דרך הנקודות (במקרה הזה, עם נעליים שטוחות):

image

12 נשים בגיל ממוצע 22 צולמו למשך 30 שניות בטכנולוגיה הזו עם ובלי נעלי עקב. כל הנשים החזיקו במלתחה שלהן נעליים עם עקבים גבוהים ונעלו אותן לפחות אחת לשבוע. 15 גברים ו-15 נשים שימשו כשופטים (גיל ממוצע 26). השופטים צפו בנשים הולכות עם שני סוגי הנעליים. התוצאות הראו שאכן, נשים עם עקבים גדולים נתפסות אטרקטיביות יותר, נשיות יותר וגם צעירות יותר, בהשוואה לאלו שנעלו נעליים שטוחות. לא היה כל הבדל בין ההערכות של הגברים והנשים בקשר לעקבים, אבל נשים תפסו את הנשים ההולכות כאטרקטיביות יותר באופן כללי (בלי קשר לנעליים).

מחקר המשך בחן האם הליכה על עקבים עוזרת לאבחן מי גבר ומי אישה. בעוד במחקר הראשון ידעו השופטים שמדובר באישה הולכת, במחקר הנוכחי אמרו להם שיכול להיות מדובר באישה או בגבר, למרות שכל המצולמות היו אותן הנשים מהמחקר הקודם. 120 שופטים חדשים צפו באותם קליפים כמו במחקר הראשון והיו צריכים לנחש האם מדובר באישה או בגבר (כאמור, היו רק נשים מצולמות). התוצאות הראו ש-28% מהנשים שהלכו עם נעליים שטוחות סווגו בטעות כגברים, בעוד רק 17% בלבד מהנשים שהלכו על עקבים סווגו כגברים. משמע שעקבים אכן עוזרים בזיהוי מין ההולך. בנוסף, נשים על עקבים תוארו כהולכות בצורה נשית יותר, בהשוואה לנשים עם נעליים שטוחות. הסיבה המשוערת לכך היא שעקבים גבוהים מובילים לצעדים קטנים יותר וגורמים להולכת לקחת מספר צעדים רב יותר.

תוצאות שני המחקרים תומכות באופן כללי בתאוריה שהליכה על עקבים מעלה את אטרקטיביות ההולכת וגם עוזרת בזיהוי שלה כאישה. אחת האפשרויות היא שהליכה כזו היא מה שנקרא גירוי סופר נורמלי (supernormal stimulus). כמו אוכל מודרני רב קלוריות ושומנים שמגרה את בלוטות הטעם מעבר לנדרש (פורנוגרפיה פועלת בצורה דומה), כך גם ההליכה הנורמלית של אישה עם נעליים שטוחות, מוגזמת על ידי עקבים גבוהים ומוסיפה לה מאפיינים נשיים ואטרקטיביים. צריך כמובן להבהיר בהקשר הזה שאף אחד לא טוען שהליכה על עקב גבוה היא משהו שטבוע בגנים שלנו או שהיא תוצר אבולוציוני. זה כמובן קשקוש מוחלט. אין אדפטציה כזו ולא נעליים. מה שכן יש, הסבר אפשרי ללמה נשים נועלות עקבים גבוהים בחברה המודרנית שמתבסס על כוחות אבולוציוניים שבאים להדגיש מאפיינים מיניים שמושכים גברים, ושבאים לידי ביטוי בצורה שונה ומוגזמת. נשים כמובן לא בהכרח מודעות לסיבות הללו, אבל חלקן לפחות מודעות להשפעות שיש להליכה עם נעליים עם עקבים גבוהים על איך שגברים תופסים אותן וזה מה שגורם להן לבחור נעליים כאלו.

Both comments and trackbacks are currently closed.

תגובות

  • ido2267  On 05/02/2013 at 12:07 am

    הסינים היו קושרים לנשים שלהם את הרגליים כדי שישארו קטנות. זה נעשה כמובן לבנות המעמד הגבוה בלבד ולא לפשוטות העם. הסיבה היא פשוטה, ככל שאישה מתקשה בהליכה כך היא צריכה לפתח את שרירי האגן שלה . שרירי אגן מפותחים = יותר הנאה לגבר במיטה. נראה לי שנעליים גבוהות עושות אותו דבר. ההליכה נראית סקסית כי האישה מאמצת.את אותו איזור שהיא מאמצת.בזמן סקס.

    • גיל  On 05/02/2013 at 12:16 am

      נכון, חשבתי להזכיר את זה למרות שזה יותר קשור לשליטה על המיניות הנשית שמתרחשת במקרים קיצוניים ושרוצה להבטיח שהן לא יפגשו עם גברים אחרים. במקרה הזה זו הטלת נכות אבל זה לא שונה מחגורות צניעות או סגירת אישה בהרמון של קיסר. יכול להיות שגם קשירת הרגליים מעלה בעיניי הקושרים את האטרקטיביות שלה כי כפות רגליים קטנות נחשבות לאטרקטיביות יותר אבל זה משהו מאוד קיצוני.

  • פרננדס  On 05/02/2013 at 12:42 am

    הי גיל. אני אשאל שאלה כללית שבטח נשאלה כאן בעבר או שלפחות אתה שמעת אותה אלפי פעמיים: האם המשיכה של הגברים לנשים עם העקבים נובעת מחינוך/הבנייה חברתית, או מהאבולוציה ? כמובן שאפשר לשאול את אוותה שאלה על כל דבר בחיים: זוגיות, הצלחה, הגשמה עצמית ועוד. האם בכלל ההפרדה הזאת מעניינת את החוקרים או שלא ?
    תודה

    • גיל  On 05/02/2013 at 12:57 am

      פרננדס, התייחסתי לזה בסוף בקצרה. אם אתה רוצה תשובה כללית יותר, אני מפנה אותך לסדרת הפוסטים שלי שפתחה את הבלוג ושנקראת פסיכולוגיה אבולוציונית א, ב, וג, ותחת הקטגוריה של "ביקורת הפסיכולוגיה האבולוציונית" התייחסתי בפוסטים שונים לדיכוטומיה הזו בהרחבה.

      • פרננדס  On 05/02/2013 at 1:05 am

        תודה

      • גיל  On 05/02/2013 at 1:11 am

        ואגב, אם אתה באמת רוצה תשובה מקיפה, ממליץ לקרוא את הספר של סטיבן פינקר "הלוח החלק". שם הוא כולל סקירות היסטוריות מקיפות של הנושא ומתייחס להרבה נושאים ספציפיים.

  • תרצה הכטר  On 05/02/2013 at 2:03 am

    תגובה שלי לפוסט (תגובה של אישה) – הסיבה ה"חברתית" (אם מותר לי כאן לדבר על סיבות חברתיות) קשורה בטרנד. פשוטו כמשמעו.
    חוץ מזה נהניתי להרחיב את האופק באמצעות הפוסט שלך. תודה.

    • גיל  On 05/02/2013 at 8:41 am

      וודאי שמדובר בסיבה חברתית, אבל דווקא בגלל שהיא מזיקה לכאורה חשוב גם להזכיר את היתרונות שיש להליכה עם נעליים כאלו.

  • ג'ק  On 05/02/2013 at 2:55 am

    נעלי עקב הן מכוערות ביותר בעיני ואין לי ספק שיש עוד הרבה גברים שחושבים כמוני.

    • גיל  On 05/02/2013 at 8:42 am

      ג'ק, אני בטוח שיש אנשים שחושבים כמוך, אבל לעומת זאת יש גם הרבה גברים שתופסים אותן כסקסיות.

  • ניבי  On 05/02/2013 at 3:39 am

    מזכיר לכם את סדרת הכתבות בנושא
    ניתוח להתאמת כף הרגל לנעלי העקב
    http://www.xnet.co.il/fashion/articles/0,14539,L-3098467,00.html
    אותי זה מזעזע

    • גיל  On 05/02/2013 at 8:46 am

      כן, זה באמת מזעזע.

  • efrat  On 05/02/2013 at 5:44 am

    הי גיל
    מעניין כתמיד. מאוד מסכימה עם פסקת הסיום שלך, גם אני חושבת שנשים מודעות לסיבת השימוש הלא בריא בנעליים עם עקבים, לא פעם נשים אומרות שעקבים גורמים להן להרגיש "נשיות יותר". שלא כמו תרצה אני חושבת שלא מדובר בטרנד. נשים יודעות שזה לא בריא ובכל זאת ממשיכות ומחזקות בכך סטנדרטים בעולם האופנה, זאת אומרת שהכוחות אבולוציוניים חזקים מאיתנו.

    • גיל  On 05/02/2013 at 8:47 am

      אני חושב שיש בזה טרנד מסוים מעצם העובדה שזה לא היה ככה תמיד לאורך ההיסטוריה. עם זאת, כאמור הנשים מגיבות לסביבה שלהן ויודעות בצורה מודעת או לא מודעת שהליכה עם עקבים גדולים כנראה מועילה להן במשיכת תשומת לב גברית ולכן עושות את זה.

  • ארגמן  On 05/02/2013 at 11:35 am

    "עקבים עוזרים בזיהוי מין ההולך" – מן הסתם זה בגלל שהשופטים רגילים לראות נשים הולכות עם עקבים, ולכן מזהים "הליכה עם עקבים" כהליכה נשית. האם היינו מקבלים את אותה תוצאה עם שופטים שמעולם לא ראו אישה הולכת עם עקבים ?

    • גיל  On 05/02/2013 at 12:57 pm

      זה נכון שזה שמזהים שמישהו הולך עם עקבים אומר כמעט בוודאות שהוא אישה, אבל עצם העובדה שמזהים שיש עקבים לא מובנת מאליה. ואנשים גם טובים בזיהוי גברים ונשים שהולכים בלי עקבים בשימוש של השיטה הזו. מה שאת שואלת זו שאלה טובה שאין לי תשובה עליה.

  • עדו  On 09/02/2013 at 2:18 pm

    דרך אגב, צפי סער בדיוק כתבה השבוע על גלגוליהם ההיסטוריים של נעלי העקב: http://www.haaretz.co.il/gallery/mejunderet/1.1921643. בהסתמך על ספרה של אליזבת זמלהאק “Heights of Fashion: A History of the Elevated Shoe”, היא טוענת שנעלי העקב בכלל לא יועדו במקור להליכה, אלא לרכיבה על סוסים. אלו הנעליים שנעלו פרשים פרסים (גברים כמובן) והן הגיעו לאירופה רק בסוף המאה ה-16. נשים החלו ללבוש עקבים רק לקראת אמצע המאה ה-17 כחלק מאופנה כוללת של חיקוי סגנון לבושם של גברים. רק במהלך המאה ה-18 נעשו עקבים גבוהים מזוהים אקסקלוסיבית עם נשים, כאשר הגברים ויתרו עליהם (כמו גם על איפור, תכשיטים ובדים נוצצים ואימצו מראה פונקצינאלי ורציונאלי יותר. (וכמובן שכל זה תקף בעיקר לבני מעמדות האצולה. האנשים הפשוטים, נשים כגברים, לבשו בגדים פונקציונאליים הרבה יותר)

    • גיל  On 09/02/2013 at 2:21 pm

      יפה, תודה על הקישור.

  • אנה  On 11/02/2013 at 3:37 am

    מבאס שבולט כל כך שזה מחקר גברי שבוצע על נשים. הגבר הוא החוקר, שבודק מנהגים נשיים. האישה היא סובייקט המחקר. זה פספסוס ענק כי מניחים שנשים מתנהגות באופן מסויים בעיקר לטובת העין הגברית שבוחנת אותן ומתבוננת בהן.
    כאשה שהולכת על עקבים, אני יכולה להעיד כי העקבים מאפשרים נדנוד של האגן. הנדנוד הזה הוא בריא ונעים, מחזק את שרירי הליבה ומזקיף את היציבה.
    זיהוי ההליכה הנשית, הוא אפקט משני.

    • גיל  On 11/02/2013 at 9:37 am

      אנה, למה זה מחקר גברי? לא רק שיש שתי חוקרות מתוך ארבעה האנשים שחתומים על המאמר, אלא שהנושא הזה לא קשור למין החוקר אלא נמדד אך ורק על המדעיות של המחקר. אפשר כמובן לחקור את הנושא מכיוונים נוספים, אבל את לא יכולה לקבוע בוודאות שהליכה על עקבים היא מסיבה כלשהיא על סמך עדות שלך בלבד, ולשלול הסבר אחר באופן גורף למרות שהמחקר תומך בו באופן מובהק. אם יש לך ביקורת ספציפית על המאמר הזה אני אשמח לשמוע.

      • אנה  On 11/02/2013 at 2:44 pm

        אני אחדד את הביקורת – המחקר בדק איך ההליכה על עקבים משפרת את זיהוי מינה של הצועדת ומכאן יצא במסקנה כי נשים נועלות עקבים כדי שהמבט עליהן ישתנה באיזו אופן. ז"א, שמראש המחקר מסתכל על נשים כסובייקט ומניח שהן מתנהגות בצורה מסויימת בשביל ה-מבט!. כדי להשאר סובייקט. אבל אנחנו הנשים, הפלא ופלא, מאמצות התנהגות קודם כל בשביל עצמנו. בשביל הרגשה מסויימת שההתנהגות מעוררות בנו. כאובייקט – האדם שמבצע את הפעילות ולאו דווקא בשביל האופן שבו ההתנהגות הזו משפיעה על אנשים אחרים. לכן, שאלת המחקר עצמה, מצערת אותי עד מאד.
        אגב, לגבי העדות שנתתי בתגובה הראשונה, היא תקפה רק לגבי נעלי עקב נוחות מאד (יש לי כמה כאלה) היום ניסיתי זוג חדש, שהיה פחות נח ולא היה בו שום נדנוד אלא רק צעידה זהירה ופחד למעוד.

      • גיל  On 11/02/2013 at 3:31 pm

        הוא לא בדק רק אם זה עוזר לזיהוי מין ההולך, אלא גם האם בקרב נשים שהולכות על עקבים, הליכה כזו מעלה את האטרקטיביות שלהן. מן הסתם המאמר מתרכז בהתנהגות נשים כי הן אלו שהולכות על עקבים ואם זה הופך אותן לסובייקט אז שיהיה (אם כי דווקא הייתי חושב שהן אובייקט). אבל במה זה שונה ממחקר שבוחן איך מבנה פנים גברי ומלא טסטוסטרון משפיע על תפיסות היופי של נשים? כשחוקרים נושאים שקשורים למיניות האנושית מן הסתם מפרידים בין גברים ונשים כמושאי המחקר. נשמע שאת מתייחסת לצורה שבה גברים תופסים את הנשים כמשהו שלילי אם נשים מנסות למצוא חן בעיניהם. למעשה אין כאן שום עניין מוסרי אלא זה פשוט קיים כחלק מהרצון של גברים ונשים למצוא בני זוג מוצלחים. זה אגב קיים לא רק בבחירת בני זוג. אנשים מתנהגים בצורות שונות למצוא חן בעיניי אחרים ואני לא רואה בזה דבר שלילי דווקא. האם כשמישהו מנסה לעבוד קשה בשביל קידום בעבודה זה משהו שלילי בגלל שהוא לא עובד בשביל הסיפוק האישי שלו עצמו?

        אני לא יודע אם נשים מאמצות התנהגויות מסוימות קודם כל בפני עצמן. זו נראית לי אמירה מאוד חזקה שאני אשמח לראות מחקרים שתומכים בה. אני לא אומר שזה לא קיים בכלל, אבל מניעים של בחירות בני זוג מאוד משפיעים על איך שגברים ונשים מתנהגים בין אם נאהב את זה או לא.

      • אנה  On 11/02/2013 at 3:44 pm

        מחקר אחד לדוגמא – שאלו נשים מה גורם להן להרגיש סקסיות, במקום הראשון -לבישת תחתון סקסי, אחריו, הורדת שערות מהרגליים. יש פה דוגמא להתנהגות שמשפיעה על האדם כאובייקט ולא כסובייקט, הרי בן הזוג כלל לא מודע לתחתון או להעדר השיער עד שכבר נהיה מאוחר מדי והשפעת ההתנהגות מתחילה הרבה לפני הפגישה,
        מעציב בעיני, שאתה וגם החוקרים במחקר שהבאת, כלל לא שואלים, מה ההתהגות עושה לאישה שבוחרת בה אלא בוחנים איך היא משפיעה על הצופים בה. אני טוענת שזו התנהגות אופיינית לגברים שחוקרים התנהגות נשית. הדוגמא שנתת לגבי מבנה פנים, לא רלוונטית כי אינה בוחנת התנהגות אלא אלמנט מולד.

      • גיל  On 11/02/2013 at 4:05 pm

        יכול להיות שיש התנהגויות מסוימות שנעשות עבור הסיפוק האישי. מצד שני, צריך לשאול את השאלה הרחבה יותר, למה נשים בכלל רוצות להראות סקסיות? אם סקסיות לא הייתה תכונה חשובה בבחירת בני זוג, ספק רב שהייתה מקבלת חשיבות גדולה אצל הנשים. כלומר, צריך לבחון את ההשפעות של הבחירות של הנשים על התפיסות של הגברים בפועל כמדד הרבה יותר משמעותי לניבוי הרצון שלהן מאשר התחושה הפנימית. אני לא אומר שהנשים משקרות כי הן הרבה פעמים לא מודעות ללמה הן רוצות משהו, אבל בפועל הן משנות את התנהגותן בתגובה לגברים בחלק גדול מהמקרים.

        מה בדיוק עצוב במחקר שבוחן שאלה מאוד ספציפית לגבי הליכה על עקבים מבחינה אבולוציונית? זה שיש הרבה שאלות אחרות שאולי רלוונטיות בעיניי אנשים אחרים לא שולל את המחקר הספציפי הזה. שוב, אם יש לך ביקורת עניינית על המסקנות של החוקרים אני אשמח לשמוע. כל מה שאת אומרת זה שהם לא בחנו דברים אחרים שמעניינים אותך אישית.

        וצר לי, אבל זה לחלוטין לא קשור להתנהגות גברית או נשית. מעבר לזה שיש מספר שווה של חוקרים וחוקרות במחקר הזה, גם גברים וגם נשים חוקרים שלל התנהגויות של נשים וגברים בהקשרים שונים. ואם הדוגמא של פנים לא טובה בעינייך אז מה תאמרי על מחקר שבדק איך גברים משנים את הגלישה בסייקטבורד ולוקחים יותר סיכונים כשיש נשים יפות בסביבה? סקרתי אותו פה"
        https://greengross.wordpress.com/2012/08/14/%D7%9B%D7%99%D7%A6%D7%93-%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%99%D7%A2%D7%94-%D7%A0%D7%95%D7%9B%D7%97%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%94-%D7%99%D7%A4%D7%94-%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%A0%D7%98%D7%99%D7%99/

  • אנה  On 18/02/2013 at 2:42 am

    "אני לא אומר שהנשים משקרות כי הן הרבה פעמים לא מודעות ללמה הן רוצות משהו" – זו גישה פטרונית ומתנשאת. סיימתי את הדיון כאן.

    • גיל  On 18/02/2013 at 9:00 am

      מה בדיוק פטרוני? זה אלף בית של הפסיכולוגיה של בני אדם. האם כשמישהו אוכל מאכל ספציפי הוא מודע לכל הלחצים שפועלים עליו? לזה שאוכל נועד במקור להשרדות? די מצער שאת לא מסוגלת לנהל דיון ענייני בנושא ובמקום זה עוברת להתקפות אישיות.

  • אביתר בן נפתלי  On 19/02/2013 at 12:20 am

    תקן אותי אם אני טועה גיל, אבל ההסבר שנתת הוא לא תיאוריה "חלופית", היא בסך הכל מסבירה תאוריות אחרות. נשים אוהבות עקבים בגלל שזה מגביר את העיקולים של עמוד השדרה (גם ככה העיקולים בגב הנשים קיצוניים יותר משל הגברים), מבליט חזה וישבן, מביא לצעדים קטנים, לשימוש מוגבר באגן בזמן הליכה ומביא לבטחון בגלל הגובה וכולי. כל התכונות האלו (שכולן נשיות) בעצם מוגברות על ידי העקבים וכך מביאות לבטחון בזיהוי מין האשה. אגב יש לי תאוריה משלי שאני בטוח שהיא נכונה לפחות חלקית, והיא שנשים לובשות עקבים בשביל להרחיק גברים שקרובים אליהן בגובה. ככה מי שיתחיל איתן ייאלץ להיות גבר שלא רק גבוה מהן, אלא גבוה מהן גם כשהן לובשות עקבים.

    • גיל  On 19/02/2013 at 12:27 am

      לאיזו תאוריה חלופית אתה מתכוון ואיזו תאוריה אחרת היא מסבירה? לא ממש הבנתי. התאוריה שהצגתי מסבירה שהליכה על עקבים גבוהים תורמת לאטרקטיביות של הנשים. לא יודע לאלו תאוריות אחרות היא מתקשרת.

      ונשים אכן מעוניינות בגברים גבוהים מהן, לפעמים בצורה משמעותית. אפשר לבדוק האם אלו הן באמת אלו שלובשות את העקבים הכי גבוהים.

  • פשוטה  On 09/05/2013 at 2:51 am

    אנה צודקת. הרי גם א-מיניות הולכות עם עקבים, גם לסביות וכו'. בכל מקרה, זו לא הסיבה היחידה ללבישת עקבים. גם קופומיזם וגם העובדה שקיימים מנגנונים שמעוניינים בהחלשת הנשים (אי אפשר לרוץ, אי אפשר לברוח, אי אפשר להספיק..)..

    • גיל  On 09/05/2013 at 8:21 am

      אנה לא צודקת כי היא מתעלמת מהתוצאות הספציפיות של המחקר הזה שסותרות אותה.

  • Zvika Veig  On 30/05/2013 at 3:21 am

    היי גיל,
    דבר ראשון ראני רוצה להודות לך על הבלוג, למדתי והחכמתי רבות בזכות הפוסטים המענינים.
    בנוגע לנושא, כפי שחלק מהתגובות כיוונו, יש את התחושה כי הסיבה שנעלי עקב כה אטרקטיביות בקרב המין הנשי היא מכיוון שהן מצרות את רגלי האישה וגורמות לה להראות חלשה ושברירית ובכך מחזקת את מעמדו של הגבר כצייד ושומר חזק (ביחס לאישה). אומנם נעלי עקב הן חדשות יחסית בתולדות האנושות, אבל תמיד התרבות והחברה האנושית ממציאה עצמה מחדש ומוצאת דרכים חדשות להביא לידי ביטוי את הדחפים האבולוציונים דרך התרבות.

    • גיל  On 30/05/2013 at 3:52 am

      היי צביקה, אני שמח שאתה נהנה פה. אכן, יש כאן איתות לגברים לגבי נשיות הנושאת אותו ובהחלט יש קשר לשבריריות של האישה. אפשר להסתכל על זה גם כהכבדה, שבה רק נשים עם קואורדינציה טובה מסוגלות ללכת עם עקבים ולכן שווה לבחור בהן כבנות זוג.

  • א  On 05/06/2013 at 1:34 pm

    מה לגבי האופציה שיש פה סוג מסוים של פטיש, כלומר משיכה לנעל עצמה במקום לאישה? האם מישהו בדק טענה כזאת?

    • גיל  On 05/06/2013 at 2:22 pm

      כן, אבל אז המשיכה הייתה לנעל והאטרקטיביות של הנשים לא הייתה עולה לא?

%d בלוגרים אהבו את זה: