מדוע נשים מזייפות אורגזמה?

האורגזמה הנשית מסעירה את הדימיון של גברים ונשים כאחד, ולפעמים אפילו מסיבות מדעיות טהורות. חוקרי אבולוציה מנסים לענות על השאלה מדוע קיימת בכלל אורגזמה נשית מלכתחילה. בניגוד לאורגזמה הגברית שהסיבות האבולוציונית שלה די ברורות וקשורות ישירות לרבייה, האורגזמה הנשית אינה כזו, ולפחות על פניו, לא נראה שהיא מגדילה את הסיכוי להריון. תאוריות שונות הוצעו כהסברים לפונקציה האבולוציונית של האורגזמה הנשית, חלקן רואות בה אדפטציה ישירה, ואילו חוקרים אחרים חושבים שהיא תוצר לוואי אבולוציוני והרחבתי על הנושא כאן. הרבה יותר קשה לנשים להגיע לאורגזמה בזמן קיום יחסי מין, ונשים רבות אינן חוות כלל אורגזמה כזו. מנגנון אבולוציוני שמסביר למה קיימות אורגזמות נשיות צריך להתייחס להבדל בין נשים שחוות אורגזמה נרתיקית לכאלו שלא. העובדה שנשים רבות לא חוות אורגזמה כזו משמשת כזרז לתופעה אחרת מעניינת, שגם היא ייחודית כמעט לגמרי לנשים, והיא זיוף אורגזמות.

נשים רבות שאינן מגיעות לאורגזמה בקיום יחסי מין וגינליים מזייפות אורגזמה. על פי סטטיסטיקות שונות, לפחות 50% מהנשים זייפו אורגזמה אחת במהלך חייהן והמספר האמיתי כנראה גדול הרבה יותר. השאלה כמובן היא למה? למה נשים מתאמצות לשכנע את הגבר שהן נהנות כשהן לא, והאם יש לזה הסבר אבולוציוני כלשהוא? מחקר חדש מנסה לבחון את הנושא.

מחקרים שנעשו בעבר העלו מספר סיבות ללמה נשים מזייפות אורגזמות בזמן קיום יחסי מין. נשים דיווחו שהן מזייפות אורגזמות כדי לעמוד בציפיות של הגבר, לתת דחיפה לאגו שלו ולא לפגוע ברגשותיו, להעצים את החוויה המינית של שניהם או פשוט לסיים את הסקס כמה שיותר מהר. בין הסיבות הנפוצות ביותר אפשר למנות רצון של בת הזוג לשמור על העניין וההתרגשות של בן הזוג, למנוע ממנוע לבגוד עם נשים אחרות או לנטוש אותה לטובת אישה אחרת.

הסיבות האחרונות הללו, שלא במפתיע, קשורות קשר הדוק לאותה פונקציה אבולוציונית שגורמות לנשים לחוות אורגזמות מלכתחילה. כפי שכתבתי בפוסט הקודם בנושא, סיבה אפשרית אחת לאורגזמה נשית היא שזהו מנגנון שנועד לשמר בני זוג מוצלחים מבחינה גנטית. נשים חוות יותר אורגזמות בתגובה לגבר מושך וגברי, ואם האורגזמה עצמה מגדילה את הסיכוי להריון אז ברור מה היתרון האבולוציוני שלה. אבל גם אם האורגזמה לא עוזרת לכניסה להריון יש לה חשיבות אחרת, והיא של שימור בן זוג. בן זוג שהפרטנרית המינית שלו נהנית מקיום יחסי מין עימו, הוא בן זוג מרוצה ובעל סיכוי גבוה יותר להשאר איתה לאורך זמן. אם אורגזמה אכן מעלה את הסבירות להריון, גבר יהיה מאוד מעוניין שהאישה שאיתו תחווה אותה, ואורגזמה תהווה סממן חיובי למערכת היחסים ביניהם.

נשים כמובן מודעות לכך ועשויות לפתח אסטרטגיה מתוחכמת יותר שמשמרת בני זוג מוצלחים דרך זיוף אורגזמות. אם הפרטנר המיני הוא גבר מושך, סימטרי ובעל מאפיינים גבריים, תכונות שאבולוציוניות נחשבות למוצלחות ומעידות על גנים טובים של המחזיק בהן, הגיוני שנשים ירצו לשמור על אותם גברים כבני זוג גם במחיר של זיוף אורגזמות. גברים עשויים כמובן לפתח אסטרטגיות נגד שעוזרות להם להבחין מתי אישה מזייפת אורגזמה ומתי לא, אבל בסך הכל נראה שבמירוץ החימוש האבולוציוני הזה, יד הנשים על העליונה. גברים מאוד לא טובים בזיהוי אורגזמות מזויפות, למרות שרובם בטוחים שהם יכולים לזהות זיוף כזה.

המחקר הנוכחי מתמקד בשאלה האם זיוף אורגזמות משמש כאמצעי לשמירה על בן זוג, במיוחד כשהסיכון שהגבר יבגוד גבוה. 453 נשים הטרוסקסואליות, בגיל ממוצע 22, שנמצאו במערכת יחסים זוגית לפחות במשך חצי שנה השתתפו במחקר (הזמן הממוצע של מערכת היחסים היה שנתיים וחצי). הנשים מילאו שאלונים שונים שהעריכו בין השאר את המאמץ שהן הקדישו לשימור מערכת היחסים בסיטואציות שונות ואיך זה התבטא בפועל. למשל, דרך אחת לנסות לשמר מערכת יחסים היא לשמור את בן הזוג כמה שיותר קרוב. דרך אחרת היא למנוע ממנו מגע עם נשים אחרות, ודרך נוספת, בעלת סיכון גבוה יותר, היא לפלרטט עם גברים אחרים ולעורר את קנאת בן הזוג. הנשים התבקשו גם לציין האם בן הזוג בגד בהן בעבר ומה הסיכוי לדעתן שהוא יבגוד בהן בעתיד (מדד הבגידה היה ממוצע של שתי השאלות הללו). כמו כן, הן ציינו האם זייפו אורגזמות עם בן הזוג בעבר.

הממצאים: 53% מהנשים במחקר דיווחו שהן זייפו אורגזמות עם בן הזוג. השערת המחקר המרכזית אומתה: נשים שדיווחו על חששות גדולים יותר מבגידה היו בעלות סיכוי גבוה יותר לזייף אורגזמות. בנוסף, נשים שחששו יותר מבגידת בן הזוג עסקו יותר בפעילויות שונות לשימור היחסים. לבסוף, נבדק האם הקשר בין זיוף אורגזמות לשימור בן הזוג מתווך על ידי תפיסת הסיכון מבגידה, ונמצא שאכן כך הדבר. החשש מבגידת בן הזוג מקשר בין הרצון לשמור את בן הזוג וזיוף האורגזמות.

לסיכום, נראה שזיוף אורגזמה הוא אסטרטגיה מרכזית של נשים לשימור בן הזוג וניסיון למנוע בגידות שלו עם נשים אחרות. זה לא שולל כמובן סיבות אחרות לזיוף אורגזמות כמו הרצון שבן הזוג יהיה מאושר. לרוב הגברים חשוב שבת הזוג שלהם תגיע לאורגזמה ונשים מודעות היטב לכך. לזיוף אורגזמות יש השלכות שונות על ההיסטריה המינית של האישה. למשל, מחקרים מראים שנשים שמזייפות אורגזמות מתחילות לקיים יחסי מין בגיל מוקדם יותר ויש להן יותר פרטנרים מיניים, אם כי הסיבתיות יכולה להיות הפוכה, כך שנערות שמתחילות לקיים יחסי מין לא מכירות מספיק את הגוף שלהן והפרטנרים שלהן לא מנוסים מספיק, ולכן הן מרגישות צורך לזייף, מה שאולי גורם להשתרשות הזיוף. כמו כן, נראה שנשים יפות יותר נוטות יותר לזייף אורגזמות וזה קשור אולי לעובדה שלאישה יפה יש יותר פרטנרים מיניים, וקשה יותר להגיע לאורגזמה עם פרטנר מזדמן בהשוואה לאחד קבוע.

ואיך אפשר בלי:

Both comments and trackbacks are currently closed.

תגובות

  • בלינדר  On 17/07/2012 at 1:59 pm

    ואיך אפשר בלי #2:

    • גיל  On 17/07/2012 at 2:03 pm

      טוב, יש גם את הקטע של איליין שמתוודה שהיא זייפה אורגזמות איתו כל הזמן שהיו ביחסים.

  • נ  On 17/07/2012 at 2:41 pm

    אם כבר, אז לפי השערת המחקר – נשים פחות אטרקטיביות ייטו לזייף אורגזמות, כי הן מאויימות יותר.

    לדעתי רובן בכלל לא עושות שום מאמץ "לשמר את בן הזוג", כי זה משהו שקורה מאליו וקל להן, כמו גם העובדה שהן יודעות שתמיד יש להן אופציות נוספות – במיוחד היפות שבינינו.
    מי שעושה מאמץ לשמר את הקשר ולבדוק שאין בגידות הוא הגבר.

    אישית מעולם לא זייפתי אורגזמה ואני יודעת שמי שעושה זו – פשוט רוצה לסיים עם הסקס כמה שיותר מהר.

    בהחלט אחד המחקרים הפחות טובים והיותר מכעיסים בעיניי בפסיכולוגיה אבולוציונית.

    וחבל ששמים דגש רק עם מה שנדמה לדעתם כסיבה העיקרית, ולא על כל הסיבות האחרות שהן לא פחות חשובות.

    עובדה שרק 53% מהנחקרות דיווחו על זיוף אורגזמות. כלומר, בהנחה שהן דוברות אמת (ואני כאמור לא מאמינה לשום מחקר שמסתמך על שאלונים ובמיוחד לא אוהבת את ניתוח התוצאות), עדיין כמעט חצי מהנשים לא השתמשו ב"אסטרטגיה העיקרית לשימור בן הזוג" וזה *המון*. בנוסף, חלק מה53% עשו זאת כדי לסיים את המגע, כדי ללרצות את בן הזוג או כי ככה נהוג. מה שמותיר מיעוט מבין הנשים אשר משתמשות ב"אסטרטגיה עיקרית לשימור בן הזוג"

    בקיצור, אין כמו מחקרים שמביאים נתונים אובייקטיבים (כמו אחד הקודמים שמשתמש בנתוני חשבון בנק) ולא בשאלונים שונים ומשונים.

    • גיל  On 17/07/2012 at 4:30 pm

      להפך, זו עובדה די מוצקה שנמצאה במחקרים רבים שגברים במערכת יחסים עם אישה יפה חוששים יותר מבגידה ובצדק. לאישה יפה יש הרבה יותר הזדמנויות למצוא בן זוג איכותי ולכן אין עליהן הרבה איום. מקסימום בן הזוג יעזוב אותן, הן תמיד תוכלנה למצוא מישהו אחר.

      מה זה משהו קורה מאליו? למה זה קורה בדיוק? העובדה שנשים לא בהכרח מודעות למה שהן עושות לא שוללת את ההסבר. רוב הנטיות האבולוציוניות שלנו אינן מודעות. וזה שלך אישית קרה משהו, לא שולל שהחוויה של נשים אחרות שונה לא? את חושבת שהן משקרות במחקר הזה?

      וזה לא אני שמתי דגש אלא המחקר. ויותר מחצי שמזייפות זה אחוז גבוה והאסטרטגיה לא הייתה שלמה אילו לא היו נשים שלא זייפו שלא חוששות מבגידה או נטישה של בן הזוג. מה שאת אומרת לגבי ה53% לא נכון, כי עובדה שנמצא קשר כמו שהתאוריה ניבאה. אני לא אומר שהמחקר מושלם, ואכן יש בעייה עם דיווח עצמי תמיד, אבל איזה אינטרס יש להן בדיוק לשקר ואיך השקר הזה תואם בדיוק את הניבויים? את צריכה לתת הסבר אלטרנטיבי קצת יותר חזק שיעמוד בקנה אחד עם הנתונים כדי להפריך את המחקר הזה.

  • efart  On 17/07/2012 at 2:45 pm

    שלום גיל,
    האמת שלאחר שקראתי את המחקר והדברים שכתבת חשבתי לעצמי שאדם שרוצה לשמור על מישהו/משהו ישתמש בכל האמצעים שלרשותו ואורגזמה היא כנראה אחד מהם. כך שמצד אחד זה ברור שמישהי שחושדת בבן זוגה תשתמש יותר בכלי הזה ממי שחשה בטוחה.

    מה שסקרן אותי הוא דווקא מדוע נשים שלא חוששות מבגידה יזייפו אורגזמה? מה יש להן להרוויח ואולי מבחינה אבולוציונית דווקא —להפסיד. כי אצל בני אדם שימור בן זוג קשור גם לאמון ומי שמזייף/ת (לעניינו אי אפשר לזייף<:) יאבד נקודות ובסופו של דבר ייתפס כלא אמין. השאלה היא האם הרווחים שגברים יכולים לקבל מזיוף יעלו על המחיר של חוסר אמינות?

    • גיל  On 17/07/2012 at 4:35 pm

      כמו שכתבתי, יש גם סיבות אחרות לזיוף אורגזמה, אבל אם נלך רק לפי הקו של המחקר הזה, גם אם אין חשש מודע לבגידה, עדין נשים מעוניינות שבן הזוג יהיה מרוצה וטוב לו במערכת יחסים וזה סממן בולט אחד שטוב להן. ואם למישהי טוב, אז זה מחזק את ההקשר המיני והזוגי ביניהם. כלומר, ההתנהגות הזו לא בהכרח מודעת ולא נובעת מחשש ספציפי. בנוסף, כאמור רוב הגברים לא מזהים סיוף כזה ברוב המקרים אז יש להן מעט מאוד להפסיד. גם אחרי שאישה מזייפת פעם אחת או כמה פעמים, קשה כנראה להפסיק לזייף כי אז בן הזוג יתהה מה קורה פה.

  • Shushu Shunit Cohen  On 17/07/2012 at 9:26 pm

    גיל, תודה, אחלה פוסט, נושא מאוד מסקרן!
    אני רוצה לדעת למה יש נשים שחוות אורגזמה נרתיקית בעוד אחרות לא (מעבר למבנה)? האם זה שאחת יכולה אומר שבאופן גורף כולן יכולות? האם נשים שחוות אורגזמה נרתיקית הן איכותיות יותר מבחינה גנטית? ולמה לנשים יפות קשה יותר להגיע לאורגזמה (בלי קשר לבגידה/בן זוג)?

    • גיל  On 17/07/2012 at 10:46 pm

      יותר קל להגיע לאורגזמה דרך הדגדגן ולכן כשאין גירוי ישיר שלא יותר מסובך. באוננות, קל יותר לנשים להגיע לאורגזמה גם כי זה דורש הכרה טובה של הגוף, שלבן זוג לא תמיד יש או שהוא לא מעוניין ללמוד. סביר שרוב מוחלט של הנשים יכולות להגיע לאורגזמה אם כי לא כולן יכולות כנראה להגיע לאורגזמה נרתיקית. לא ממש הבנתי למה הכוונה מבחינה גנטית? אם תקראי את הפוסט הקודם, תראי שיש כנראה קשר בין אורגזמה נרתיקית והסיכוי להכנס להריון. לא אמרתי שנשים יפות מתקשות יותר להגיע לאורגזמה בהכרח אלא שהן מזייפות יותר. יכול להיות שזה קשור לריבוי בני זוג, כי קשה להגיע לאורגזמה מבן זוג חדש וזה כאמור תהליך שדורש זמן.

      • נ  On 21/07/2012 at 9:40 pm

        עוד לא ברור אם באמת מדובר ב2 אורגזמות שונות. לדעתי – הגירוי הוא תמיד דרך הדגדגן, אבל האורגזמה היא נרתיקית (ובמקרים נדירים מגיעה לעוד איזורים).

      • גיל  On 21/07/2012 at 9:58 pm

        האורגזמות מגיעות ממקור שונה אבל הן יכולות להיות מעובדות בצורה דומה.

  • Shushu Shunit Cohen  On 17/07/2012 at 9:28 pm

    עוד שאלה, למה נשים נשארות עם גבר שמענג אותן מינית על אף שהוא מכוער/מחוצקן/שמן/לא סימטרי/נמוך וכו'..???

    • גיל  On 17/07/2012 at 10:47 pm

      יש סיבות שונות, לא כולן בהכרח אבולוציוניות. לא רק היופי קובע אלא גם תכונות אחרות חיוביות כמו זה שהוא נחמד, נאמן, יש לו סטטוס גבוה וכו'.

  • ניצן  On 17/07/2012 at 10:20 pm

    ציטוט "נשים מזייפות אורגזמה לשימור מערכת יחסים ,בעוד שגברים מזייפים מערכת יחסים בשביל אורגזמה"

    • גיל  On 17/07/2012 at 10:43 pm

      זה בהחלט נכון ומבטא אמת אבולוציונית עמוקה.

      • ניצן  On 18/07/2012 at 10:49 am

        אתה מתכוון לכך שמבחינה אבולוציונית , גברים צריכים להשיג אורגזמה ונשים צריכות מערכות יחסים, אז כל צד למד לזייף עבור הצד השני?

      • גיל  On 18/07/2012 at 11:12 am

        נראה לי שהחצי הראשון ברור ועל זה מדבר הפוסט. החצי השני מבטא את המחיר הקטן שגברים משלמים על הריון. אם יוצאים מנקודת הנחה ששני הצדדים מעוניינים ברבייה, אז גברים מעוניינים יותר ביחסי מין בלי יחסים כי אז הרווח הפוטנציאלי האבולוציוני אדיר, והמחיר נמוך. אצל נשים, בדיוק להפך.

      • נ  On 21/07/2012 at 9:45 pm

        רווח פוטנציאלי אדיר?
        כשהוא יודע שיש לו מלא ילדים שסובלים בכל העולם ושאולי מתעללים בהם ואונסים אותם? אין פה רווח מי יודע מה, גם לא ברמה האבולוציונית שגרמה לגברים להיות קנאים לנשים באופן כזה שמדביק אותם אליהן ושומר עליהן מגברים אחרים.

        לנשים מהצד השני, יש רווח בקשר עם כמה במקביל. וזה גם קל עבורה הרבה יותר.

      • גיל  On 21/07/2012 at 9:56 pm

        כן, רווח אדיר. אין קשר לדברים שאמרת ולאבולוציה. ממליץ לקרוא פוסטים מוקדמים שלי בנושא כי את מביעה כאן כמה איהבנות ממאוד בסיסיות.

    • נ  On 21/07/2012 at 9:30 pm

      ניצן, אני יכולה להבטיח/להשבע בכל היקר לי שיש הרבה יותר נשים שמזייפות מערכות יחסים מאשר גברים המזייפים מערכות יחסים. אבל רק מערכות יחסים זוגיות. באופן כללי אני לא חושבת שנשים מזייפות חברויות וכו'..להיפך הן יותר אמפטיות וקשובות.., אבל כשזה מגיע ליחסים רומנטים – אני מבטיחה לך שנשים הרבה פחות זקוקות לכך והרבה יותר מזייפות זאת כדי לרצות מישהו או כדי שלא יחשבו שהן מוזרות ומכשפות-רווקות, או כדי להשיג משאבים חומריים, או כי הגבר רודף אחריהן כבר 10 שנים וכו'.

      אני רואה זאת באופן ברור ומובהק כל חיי. תחיו מספיק זמן ותשמעו על מחקרים שמראים זאת.

      • נ  On 21/07/2012 at 9:36 pm

        וגם רואים זאת גם בשאר המיינים (רובם) – לזכר יש עניין רב בנקבה ולנקבה אין עניין בזכר – לא לפני ולא אחרי הסקס. עליהם כבר אי אפשר להמציא תיאוריות, כי כולם רואים שהנקבה בורחת מהזכר ישר אחרי הסקס.

        לדעתי – הדרך הכי אובייקטיבית כרגע לחקור הבדלים בין מינים – הוא חקירת תינוקות/ילדים קטנים וחקירת בעלי חיים. כל המחקרים שקשורים לשאלונים – הכל נובע מצביעות, השפעות מסרטים ורצון לענות כפי שמצפים ממני לענות. בכל מקרה -מה עם הקופות? הן גם מזייפות אורגזמה?

        ואם כבר חוקרים מבוגרים – שיבצעו מחקר עם מכונת אמת/כלי מדידה אובייקטיבי יותר. למה שאלון?

      • גיל  On 21/07/2012 at 9:57 pm

        נ, אנא, אם יש לך מה לומר אמרי בהודעה אחר ואל תציפי. בנוסף, נא להתבסס על עובדות ומחקרים ולא חוויות אישיות כולל קריאה בסיסית של הבלוג ובמה הוא עוסק לפני שאת ממציאה מדע חדש.

      • נ  On 21/07/2012 at 10:22 pm

        אני לא ממציאה שום מדע חדש. יש מדע אחד טהור – והוא לפחות אידיאולוגית – חייב לשאוף לאמת. וגם לגבי תחומים שאינם מדע מדוייק – עליו לשאוף לפרט כמה שיותר ולא לחזור שוב ושוב על קלישאות שאין להן אחיזה במציאות.

        אני לא צריכה לקרוא את כל הבלוג. קראתי את חלקו ואני מעריכה אותו (אם כי לדעתי ולדעת רבים וטובים זהו תחום שחלקו שטוף דמגוגיה מאוד מאוד חזקה ורידוד המגוון האנושי).

        כשהמדע המדוייק בא וטוען – תיאוריית האבולוציה, תיאוריית הגרביטציה וכו', אין שום דבר בחיי היום יום שלי שסותר תאוריות אלה. להיפך, כל דבר הכי קטן מתקשר אליהן ומוכיח אותן.

        אבל כשבאים וטוענים "גברים הם ככה ונשים הם ככה", זה תמיד מלא בדוגמטיות – וכל חיי אני עוקבת אחרי מציאות ו"חוקרת" אותה בעצמי..באופן הכי נייטרלי שאני יכולה..ורואה בדיוק-אבל בדיוק את ההיפך ממה שכותבים, פעם אחרי פעם אחרי פעם אחרי פעם.
        פעם אלו היו פשוט דעות פילוסופיות שהופרכו או מחקרים שקריים שכבר מזמן הושמצו והופרכו..וכמובן דתות. מי יכול להגיד לי שהיום אנשים הם יותר הגונים ?? ..היום, אולי בלי כוונה מודעת, מנסים לכפות תכונות שלא קיימות ע"י שאלונוים רדודים. שמושפעים מתרבות ריאלטי וסרטים דביליים.במקום לנסות לבדוק במכונות אמת או מחקרים איכותניים.אומנם הפעם היחידה ששאלו אישה משהו מהסוג הזה בתרבות הפופולרית – היתה בתוכנית פוליגרף ותשובתה היתה כפי שציפיתי..ובניגוד לתשובה שהיא עצמה נתנה וכמובן היתה עונה בשאלון).

        רוב המחקרים שאתה מביא מסודרים כך שניתן להסביר אותם כפי שאתה מסביר, אבל ניתן להסביר אותם גם אחרת. וחלקם מצויינים, כי הם לא מערבים שאלונים למשל.

      • גיל  On 22/07/2012 at 7:13 am

        משפטים כמו "לזכר יש עניין רב בנקבה ולנקבה אין עניין בזכר – לא לפני ולא אחרי הסקס." פשוט לא נכונים. את שוב ושוב חוזרת על שגיאות נפוצות ביחס לתחום וכבר התייחסתי אליהן בהרחבה בעבר ולא אחזור אליהן פה. יש לך בעייה להבין איך מדע עובד אם את חושבת שאפשר לחקור אנשים במכונת אמת או שמחקרים איכותניים או ניסיון שלך עדיף על מדע אמפירי. אז שוב, ביקורת לגיטימית כל עוד יש בה ממש ולא סתם הרהורי ליבך.

  • אילון  On 18/07/2012 at 12:46 am

    אני תוהה על ההנחה שהמניעים לאורגזמה גברית ברורים.
    קל לדמיין מצב בו זכרים הם בעלי דחף חזק לרבייה אך שפיכתם אינה מובילה לאורגזמה.
    תהליך ההתרבות באוכלוסיה עם גברים דמיונים אלו יהיה זהה.
    מה שחשוב לרבייה הוא הדחף ולא האורגזמה, האורגזמה לטעמי היא עדין בונוס לא ברור.
    למעשה שחושבים לעומק זה מתקשר לשאלה מהוא תפקידה האבולוציוני של המודעות.

    • גיל  On 18/07/2012 at 12:51 am

      אורגזמה גברית מלווה בשפיכה של זרע שהמטרה האבולוציונית שלו ברורה. אפשר לדמיין הרבה דברים אבל בפועל, אורגזמה מובילה לשפיכה. האורגזמה עצמה, כמו הנאות אחרות בחיים, נוצרה כדי שגברים ירצו בפעילות הזו. תאר לך שכל אורגזמה גברית הייתה מלווה בכאב, כמה ילדים היו נולדים אז?

      • אילון  On 18/07/2012 at 1:55 am

        השפיכה היא החשובה לצרוך הרבייה והיא לא מחייבת אורגזמה.
        הדחף של גברים לקיים יחסי מין אינו קשור לזכרון של 'הפרס' שיקבלו בסוף (האורגזמה) והדחף הוא מה שמביא לקיום היחסים בפועל.

      • גיל  On 18/07/2012 at 2:01 am

        בוודאי שהדחף קשור לאורגזמה. אם היא לא הייתה מלווה בהנאה עצומה כל כך, לא היה תמריץ ליחסי מין וכפועל יוצא ממנה לרבייה. תחשוב על כל דבר אחר שאתה אוהב לעשות, נניח לשתות קולה. הדחף לשתות קולה לא מגיע מההנאה שלך מהמשקה?

  • סימנטוב  On 18/07/2012 at 1:05 am

    צריך גם להסתכל גם למקורות כל העסק הזה התחיל… יש גם סברה שלפני אלפי שנים כשהאדם חי בקבוצות קטנות (בקירבה, בתוך מערה וכד') שהנשים דרך הגניחות של האורגזמה קראו לגברים אחרים להיות איתם ועי"כ חיזקו את האפשרות להביא צאצא חזק יותר ולהתקדם ההיררכיה השבטית

    • גיל  On 18/07/2012 at 1:21 am

      אתה מתכוון לאורגזמה אמיתית או מזויפת?

  • סימנטוב  On 18/07/2012 at 2:40 am

    מזוייפת (קראו לשותפים אחרים ולא היו בתוך העניין עצמו)

    • גיל  On 18/07/2012 at 8:41 am

      זה קצת ספקולטיבי הייתי אומר, כי ברגע שאישה כבר מקיימת יחסים עם מישהו יש סיכוי להריון ואם היא לא מרוצה ממנו מבן זוג פוטנציאלי היא הייתה צריכה לסנן אותו הרבה קודם כי המחיר של הריון ממנו גבוה.

  • אילון  On 18/07/2012 at 4:59 am

    ההנאה היא במהלך שתיית הקולה, לא מקבלים אורגזמה שמסימים לשתות 🙂
    גם במהלך סקס יש הנאה שקודמת לאורגזמה ולדעתי לא ההנאה ולא האורגזמה הם מה שמביאים אנשים לקיים סקס. מה שמביא אותם הוא הדחף, הצורך ה "חרמנות".

    • גיל  On 18/07/2012 at 8:39 am

      נכון, כי הרווח מקיום יחסי מין הוא הגדול ביותר אבולוציונית. נכון, יש הנאה גם לפני אבל היא לא משתווה לאורגזמה. מהבחינה הזו, ז והרחמנות שאתה מדבר עליה הם המשחק המקדים לדבר האמיתי.

  • ארך אפיים  On 19/07/2012 at 6:05 pm

    יש עוד גורם אפשרי לזה שנשים יפות מזייפות יותר. אידיאל היופי בתקופה הזאת דורש שאשה תהיה "רזה", בהרבה מקרים יותר ממה שטבעי ובריא לה. כדי לשמור על מבנה הגוף הרצוי, יש נשים שאוכלות פחות ממה שהגוף שלהן צריך. שמעתי על מחקרים שמראים שבתנאים של רעב (famine) הדחף המיני של נשים יורד, או אפילו נעלם – זה הגיוני אבולוציונית, כי בתנאי מחסור עדיף לשמור על הקיים ולא להכנס להריון. אולי בתנאים האלה גם היכולת לחוות אורגזמה יורדת או נעלמת, מה שיכול להוביל ליותר זיופים.

    מכאן אולי גם המוניטין של דוגמניות כשותפות לא מוצלחות למין ("models are cold fish in bed").

    • גיל  On 19/07/2012 at 6:36 pm

      נשים רזות באופן קיצוני אכן סובלות מכל מיני בעיות, השאלה היא אם רזון "רגיל" משפיע כל כך.

  • Assaf Lavie  On 21/07/2012 at 12:27 am

    הבעיה בהסבר היא שהוא מניח שלגבר יש אינטרס באורגזמה הנשית. לולא זה היה נכון לא הייתה משמעות לדיבור על האור' הנשית כמחזקת את הקשר, כי לגברים לא היה אכפת… זה לא מסביר, אבל, את עצם קיומה. לצורך העניין צריך לדבר על שבט היפותטי קדמון שבו לנשים מעולם לא הייתה אורגזמה ואז פתאום מתגלה מוטציית אור' נשית אצל אחת – מדוע זו תהווה יתרון אבולוציוני? הדחף המיני קיים, הרי, גם אצל נשים שלא חוות אותן, אז מה הטעם האבולוציוני?
    פוסט מעניין, תודה.

    • גיל  On 21/07/2012 at 7:04 am

      וודאי שלגבר יש אינטרס באורגזמה הנשית. כל התנהגות שמעלה או מורידה את הסיכוי לרבייה מעניינת את שני המינים. זו גם שאלה אמפירית שבלי רקע באבולוציה אפשר לבדוק. גברים מתעניינים שהפרטנרית שאיתםם מגיע לאורגזמה (גם אם בפועל לא תמיד עושים הרבה כדי לגרום לה).

      האבולוציה של האורגזמה היא שאלה אחרת, אבל אם תקרא את הפוסט הקודם אתה יכול בקלות לראות את התהליך האבולוציוני שהוביל אליה. אם האישה הראשונה שהייתה לה מוטציה שגרמה לאורגזמה הייתה בעלת סיכוי גבוה יותר להריון אז התהליך ברור. כמובן שיתכן שיש גם הסבר אחר שרואה באורגזמה הנשית כתוצר לוואי של האורגזמה הגברית, ואז ההסבר לקיום שלה גם די ברור.

  • נ  On 21/07/2012 at 9:56 pm

    יש כאלה שחשוב להם יותר ויש פחות, אבל מה שכן, זה פשוט מגרה גברים לראות אישה מתענגת מינית! (רק שלצערי, זה מענג או מגרה הרבה גברים לראות גם אישה ממש סובלת ייסורים אמיתיים..אז כן הנושא מבלבל).

    • גיל  On 21/07/2012 at 10:00 pm

      נ, כמו שכתבתי לך קודם, מתני את התגובות שלך והשתדלי לא להציף. את כותבת הרבה דברים לא קשורים לנושא אז חשבי קצת אם זו הבמה המתאימה לכך.

      • נ  On 21/07/2012 at 10:29 pm

        מתני את התגובות?
        מישהו שאל אם קיים בכלל אינטרס גברי לאורגזמה נשית – אז חשבתי שזה קשור לצורך הכללי של גברים לראות אישה מתענגת, וזהו סממן בולט לכך מבחינתם.

      • גיל  On 22/07/2012 at 7:10 am

        את כותבת הרבה השערות בתור "עובדות" כמו למשל שמענג גברים לראות אישה סובלת. זה לא מבוסס וזו סתם השמצה. אנא, דבקי למחקרים ועובדות מוכחות.

  • א  On 23/07/2012 at 12:30 am

    אם הייתי צריכה להמר הייתי הולכת על ביטחון עצמי. לנשים עם ביטחון עצמי נמוך יותר (או ביישנות באופן כללי) יהיה קשה לדבר עם בן הזוג על מה עושה להן טוב במיטה או להעביר ביקורת. אז הן מנסות לצאת "בסדר" ומזייפות. הערכה עצמית נמוכה באופן כללי מגבירה חשש מבגידות…
    אגב, יש פה עוד עניין בעייתי-
    ברגע שמישהי זייפה פעם אחת היא קרוב לוודאי מחוייבת לזייף שוב, אחרת זה מעלה שאלות של מה פתאום את לא מצליחה להגיע לאורגזמה כשרק אתמול.. אם אישה מנסה להמנע לדבר על הדברים האלה, והרבה מאוד נשים לצערי מאוד נמנעות, אזי לא מפתיע שעדיף להן לזייף.
    באופן כללי הנושא בעייתי אם לוקחים בחשבון שרוב הזוגות לא באמת מדברים בגלוי ובפתיחות מה הם אוהבים במיטה.

    • גיל  On 23/07/2012 at 8:45 am

      נכון, ברגע שמישהי מתחילה לזייף כמעט אין דרך חזרה מזה. זה לא בעייתי בסטוצים אבל כן בעייתי בקשרים לטווח ארוך.

  • אריאל גרייזס  On 24/07/2012 at 5:11 am

    אני מודה שאני עדיין לא מבין למה יש מחלוקות לגבי המקורות של האורגזמה הנשית. במה היא שונה מזו הגברית?
    כתבת ש:"בוודאי שהדחף קשור לאורגזמה. אם היא לא הייתה מלווה בהנאה עצומה כל כך, לא היה תמריץ ליחסי מין וכפועל יוצא ממנה לרבייה". זה נכון לגברים וגם לנשים, לא?

    • גיל  On 24/07/2012 at 8:35 am

      הסיבה היא שלא לחלוטין ברור שהמקור זהה, וגם אם המקור זהה התפקידים שלה השתנו עם הזמן אצל גברים ונשים. אכן, המשפט שציטטת נכון לגברים ונשים אבל העניין הוא שהקשר לרבייה נשית לא ברור לגמרי כפי שכתבתי בפוסט הקודם בנושא. הרי נשים לא חוות אורגזמה כל פעם שהן מקיימות יחסי מין והן יכולות להכנס להריון גם בלעדיה.

  • niron1 - ניר  On 25/07/2012 at 7:39 am

    לפני שאתייחס לנושא, חייב לאמר שהחשיבות של העניין בקרב גברים כנראה גבוהה מאוד. צריך רק לראות כמה תגובות יש לנושא זה (והיד עוד נטויה) ביחס לרוב הנושאים האחרים שפירסמת גיל, בכדי להבין את חשיבות העניין. אם תיקח בחשבון את העובדה שקוראי הבלוג שלך הם אנשים המתעניינים בפסיכולוגיה אבולוציונית, פילוסופיה וכו'. – כלומר, אוהבים לחשוב לעומק.. ובכל זאת, הראו עניין רב בנושא הארצי הזה, אזי אפשר להבין את גודל העניין בקרב אוכלוסיה פחות רוחנית…(שהיא הרוב).
    ולעצם העניין: אנחנו כבני אדם, נוטים בדר"כ להנות הרבה יותר ולעיתים רק בתנאי, שאנשים שאנחנו אוהבים נהנים איתנו. וגם להפך: הכאב של האחר יכל להיות הכאב שלנו, אם הוא קרוב או אהוב שלנו. ישנם מחקרי fMRI מעניינים בעניין. זוהי הסיבה שכאשר אנחנו מבלים עם הילדים שלנו בלונה פארק או במקומות בילוי מתאימים, אנחנו נהנים הרבה יותר ביחס לבילוי לבד. זאת אולי עוד סיבה מדוע אנחנו מביאים ילדים לעולם : זוכרים: "ילדים זאת שימחה.." יש פה כנראה סינרגיזם כזה של רגשות. לבד = 1, זוג = 3. באותה מידה אורגזמה אמיתית היא ביטוי לשיא של עונג והנאה. כאשר הפרטנר של אדם חווה הנאה רבה תתגבר ההנאה של אותו גבר הרבה יותר ממצב בו יקיים יחסים עם אישה שלא חווה אורגזמה או להבדיל אלפי הבדלות, בובה. מה שעולה מכל העניין היא בעצם פילוסופיה עתיקה ותועלתנית: ההדוניזם: בני אדם יצורים אגואיסטים המחפשים מצד אחד וכל הזמן דרכים להנות יותר ויותר ומצד שני להתרחק מכאב..עניין נסף שעולה בדעתי בהקשר זה הוא שעקב כך שנושא המין כנראה חשוב לגברים בממוצע יותר מנשים, גבר שמוצא אישה שמראה יכולת להנות כמוהו, אזי העניין יהפוך אותה לאטרקטיבית. הסיבה היא שאנחנו כבני אדם מעוניינים שבן הזוג שלנו יראה עניין בנושאים רבים ודומים ככל האפשר לנו. אם גבר מסויים אוהב לצאת לטיולים וחו"ל וואישתו לא סובלת טיולים אלא רק רביצה מול הטלויזיה וסדרות של טלנובלות, וגם בשאר הנושאים אין להם ענינים משותפים, נראה שכל אחד יחיה את חייו בפינה אחרת ונישואיהם לא יהיו המוצלחים ביותר וקרוב לודאי לא ישרדו. נושא המין לאור חשיבותו האבולוציונית הוא מרכזי ביותר. אם בני זוג מראים עניין רב משותף במין וביתר הנושאים הם לא ממש מסונכרנים יש סיכוי שבכל זאת נישואיהם יחזיקו מעמד. ולהפך גם עניין משותף בנושאים רבים אבל חוסר התאמה ועניין במין של אחד מבני הזוג – והנישואין בבעיה מה שמראה כאמור שתחומי עניין חשובים לנישואין אבל תחום עניין אחד ומרכזי ביותר, המין, הינו כנראה החשוב ביותר. ולנקודה אחרונה: קראתי פעם איפהשהוא שבשעת יחסי חין משתחררים הורמונים החשובים לביסוס קשר ארוך טווח בין בני זוג, כמו אוקסיטוצין. היה מעניין לבדוק האם אוקסיטוצין המשתחרר אצל נשים החוות אורגזמה אמיתית רבה יותר מאלו שלא. לדעתי התשובה חיובית וגברים לכן, ימשכו לנשים שחוות אורגזמה ובכך יקשרו לאותו גבר על כל המשמעות האבולוציונית הנובעת מכך..

    • גיל  On 25/07/2012 at 8:42 am

      בוודאי שהחשיבות לגברים גבוהה כי הם מעוניינים שהאישה שאיתם תהיה מאושרת באופן כללי וזו אחת הדרכים לגרום לכך. בנוסף, הידיעה שאתה גרמת להנאה הזו חשובה. אני אומר יותר מכך, דווקא בגלל שקשה יחסית לאישה להגיע לאורגזמה, העובדה שהאישה שאיתך מגיע לאורגזמה איתך אומרת משהו עליך ונותנות דחיפה לאגו ולתפיסה שלך כמאהב ולכן גברים מאוד מעוניינים בה. אגב, אין הוכחה חד משמעית שאוקסיטוסין אכן משתחרר בזמן אורגזמה.

  • niron1 - ניר  On 25/07/2012 at 9:03 am

    מצד שני אני לא שלא לחשוב על כך שלפעמים אם כי לעיתים נדירות החושים האבולוציוניים שלנו טועים. למשל בעניין זה, יכל גבר לחשוב שהוא אביר חלומותיה של האישה שעימו, ולכן חווה האישה זו אורגזמות בקלות. בו בזמן שהאישה חווה אורגזמות מכיוון שהיצר המיני שלה מוגבר ובדומה לגברים גם נשים הן בעלות ספקטרום של יצר מיני, ובעצם אישה כמו גבר בעלות יצר מיני מוגבר היא גם סיכון יתר לבגידה. הלא כן?

    • גיל  On 25/07/2012 at 9:30 am

      השאלה היא למה אותה אישה חווה אורגזמות בקלות והאם זה לא רק איתו? כאמור, נשים מאוד סלקטיביות ביכולת לחוות אורגזמה מגברים שונים. יכול להיות שאישה זו או אחרת נהנית מסקס בלי קשר לפרטנר אבל אנחנו מדברים על דפוסים כלליים וזה די ברור שאצל רוב הנשים זה לא ככה.

  • עידן  On 31/07/2012 at 2:21 am

    גיל, עוד השערה שעלתה בעבר וכנראה מספקת תשובה חלקית לשאלה המרכזית פה היא אחת מתוצרי האורגזמה: "הגניחות" של האישה וכזכור אחת ההשערות היא שנשים גונחות מבחינה אבולוצינית בכדי "לקרוא" לעוד גברים בסביבה ו"להודיע" שהיא כרגע מוכנה ועוסקת ברבייה על מנת להמשיך ולהצליח במטרה להביא צאצאים (שעוד גברים יצטרפו לתהליך עצמו) כנראה שאיפשהו האינסטינקט הזה מקושר חזק לזיוף אורגזמה ובכלל לאורגזמה ומכאן הדבקות בזיוף\ ביצוע האורגזמה.

    • גיל  On 31/07/2012 at 8:40 am

      אני בספק אם זה נכון וזה די חסר הגיון אבולוציוני. הרי אם היא כבר מקיימת יחסים עם מישהו אז יש סיכוי גבוה להריון. מה יעזור לה לקרוא למישהו אחר עכשיו? הסינון צריך להיות מוקדם יותר.

      • עידן  On 01/08/2012 at 3:16 am

        גיל, אסביר את עצמי:
        1. בחירת בן הזוג הפוטנציאלי למען צאצאים אינו נגמר בתחילת קיום יחסי המין, הרי נכתבו הרבה מחקרים על הנושא http://en.wikipedia.org/wiki/Sperm_competition כשהגבר שופך ה"פלוגה" הראשונה שנכנסת לרחם תפקידה להילחם בתאי זרע של גברים אחרים שכבר נמצאים שם.. (איך הם נמצאים שם ? ולמה הפלוגה הזאת מעוצבת להילחם ?) המטרה פה מקדשת את האמצעים כמו שאתה יודע.
        2. לא סתם לוקח לאישה פי 2 או פי 3 יותר זמן להגיע לאורגזמה מהגבר, אומנם אורגזמה לא הכרחית עבור רבייה אבל ה"פרס" שהטבע נתן פה מאלץ את האישה ודוחף אותה לקיים כמה שיותר יחסי מין לאורך זמן.. בתקופה שהיינו במערות בספק אם הזכר הבין את זה בצורה הכי בסיסית, האינסטינקט הרפטלי להגיע לאורגזמה חזק אצל האישה וההשערות לגבי גברים אחרים שיצטרפו..מתחילות להישמע הגיוניות ?
        3. ההגיון הכי בסיסי מתוך העובדה שמטרתנו היא לשרוד ולהתרבות, הטבע לא עובד על סיכויים הוא שואף להבטיח את עצמו מכאן יותר גברים יותר זרע יותר ביטחון להתרבות.
        4. דעתך ?

      • גיל  On 01/08/2012 at 9:07 am

        היי עידן, אני מכיר את התאוריה אבל הבעייה היחידה היא שתאוריית מלחמות הזרע לא כל כל מחזיקה. גם אני חשבתי פעם שהיא נכונה אבל מאז שהספר נכתב, אין ממש תמיכה להשערה שיש תאי זרע שכל תפקידם להלחם ולמנוע מזרעונים אחרים להפרות את האישה. אולי בעתיד יתברר שיש בזה משהו, אבל כרגע זו ספקולציה ותו לא.

        לגבי הנקודה השנייה, חשוב לזכור שאישה לא רק מעוניינת להכנס להריון אלא גם מעוניינת שהגבר ישאר איתה. במצבים שיש אי ביטחון מצד אבות לגבי מי הילד שלהם, הנטייה היא לא להשאר בסביבה וזה משהו לא רצוי ביותר מבחינתה (לכן היא בררנית יותר בבחירת בן זוג). זה יותר הגיוני לנקוט באסטרטגיה כזו בזמן בגידה כשהיא כבר נמצאת בקשר, ונשים אכן ייטו לבגוד עם גברים מסוג שונה, ואולי אפילו עם כמה בזה אחר זה, אבל לא בו זמנית.

        לגבי הנקודה השלישית, שים לב שאבולוציה לא פועלת על פי מה שטוב כביכול לטבע אלא עובדת על מה שטוב לפרטים מסוימים. היתרון צריך להיות לפרטים ולא לקבוצה או לטבע באופן כללי.

  • tamir  On 28/08/2012 at 4:08 pm

    צריך לחקור אם נשים מזייפות רק בעת החדשה, המתירנית לאחר סדיקת ממסד הנישואין. כי אז אולי זה נובע מהתחרותיות ומחוסר יציבות משפחתית. אישה שבן הזוג של הוא בלעדי עבורה לא תצטרך לזייף.

    • גיל  On 28/08/2012 at 4:25 pm

      אני בספק רב אם זה דבר חדש.

    • ארך אפיים  On 28/08/2012 at 4:33 pm

      בן זוג ששומר על בלעדיות זאת תופעה די חדשה. בעבר זה היה מקובל לגמרי שמהאשה מצפים לנאמנות אבל הגבר עושה מה שמתחשק לו.

Trackbacks

  • […] המחקר כלל 44 סטודנטיות שהיו במערכת יחסים עם גבר. לצורך המחקר נספרו רק אורגזמות ואגינליות, מכיוון שהן אלו שרלוונטיות לרבייה. אורגזמה כתוצאה ממין אוראלי או אחר לא קשורות ישירות להולדת ילדים (על הסיבות האבולוציוניות לאורגזמה נשית אפשר לקרוא כאן ופה). […]

%d בלוגרים אהבו את זה: