היתרונות בלהיות גבוה

גובה הוא אחת הסוגיות שמטרידות אנשים רבים, במיוחד בהקשר של יחסים עם בן או בת הזוג אבל לא רק. הרבה פעמים ההתייחסות לגובהו של אדם מסוים נתפסת כמשהו שטחי, או משהו שלא צריך להשפיע על התפיסה של אותו אדם, אבל מה לעשות שלגובה (או העדרו) יש השפעה גדולה על כולנו, גם אם לא נודה בכך, ולפחות חלק מההשפעות הללו נובעות מסיבות אבולוציוניות.

להיות גבוה היא תכונה שמקנה יתרונות רבים, בעיקר אם מדובר בגבר גבוה. גבר גבוה היא אחת התכונות הנחשקות ביותר עבור נשים המחפשות בני זוג. אני אשמח לשמוע מקוראות הבלוג איזו הצדקה רציונלית יש לבחירה בגבר גבוה. כשאני שואל נשים שונות, או סטודנטיות שאני מלמד, האם ירצו לצאת עם גבר נמוך מהן, רובן ככולן אומרות לא גם אם בפועל הן עושות זה בגלל סיבות שונות (יש הבדל בין העדפות אידיאליות לבחירות בפועל). כשאני שואל למה בעצם לא, לרובן אין שום הסבר רציונלי מלבד העובדה שזה מרגיש להן מוזר ולא טבעי אם הן גבוהות יותר מבן הזוג. גברים גבוהים מרוויחים מכך, אבל גברים נמוכים סובלים מהתופעה כשהם נפסלים כבני זוג עוד לפני שבכלל הכירו אותם. לבחורות גבוהות יש בעייה הפוכה, שמקשה עליהן למצוא בני זוג ולרוב הן נאלצות להתפשר בנושא. מצד שני, מחקרים באתרי הכרויות מראים שבחורות רבות, אפילו כאלו שהן נמוכות למדי, לא רק מעוניינות בגבר גבוה מהן, אלא שהן מחפשות גבר גבוה הרבה יותר, לפעמים 15-20 ס”מ גבוה מהן, מה שמתסכל גברים רבים. טוב, לפחות אישה אחת מצאה את השידוך המושלם:

בתמונה: באו זינגדון, האיש שהיה הגבוה בעולם עם גובה של 2.47 מטר.

למרות שלא גברים ולא נשים יכולים לשים את האצבע על מה יש בגובה שהופך למשהו כל כך מהותי, לא מסובך לראות את ההגיון האבולוציוני שעומד מאחורי זה. גברים גבוהים לרוב יהיו אתלטיים יותר וחזקים יותר פיסית, מה שהקנה יתרון אבולוציוני בצייד, וגם תורם להעלאת הסטטוס של אותו אדם שנתפס כדומיננטי וסמכותי יותר, מה שמרתיע אנשים אחרים ונותן יתרון במאבק התוך מיני. נשים אגב מעדיפות גברים גבוהים בצורה בולטת יותר בזמן הביוץ בלי קשר לגובהה של האישה (תקציר של המחקר אפשר למצוא כאן). אין זה אומר כמובן שדינם של גברים נמוכים נחרץ, מה שזה אומר הוא שהם יצטרכו למשוך נשים על ידי תכונות אחרות שגם חשובות לנשים.

ההשפעות של הגובה מרחיקות לכת הרבה יותר מבחירת בני זוג. גברים גבוהים יותר מרוויחים יותר, ויש להם סיכוי גבוה יותר להגיע לדרגות ניהול בכירות. מחקר שנעשה בעבר הראה שכל תוספת של אינץ’ (2.5 ס”מ) לגובה מעלה את ההכנסה השנתית בכ-5000 דולר בממוצע. הטענה אגב שמועמדים גבוהים יותר בבחירות לארה”ב ינצחו בבחירות לא נכונה כפי שאפשר ללמוד מכאן, אם כי באופן כללי מועמדים לנשיאות הינם אנשים גבוהים מהממוצע.

מחקר שנעשה לפני כמה שנים מצא שאנשים גבוהים מרוצים באופן כללי יותר מהחיים שלהם. המידע מתקבל ממחקר רחב היקף שכלל כמעט חצי מיליון אנשים שדיווחו על מצב רוחם, האם הם חוו רגשות חיוביים או שליליים ביממה האחרונה ואיך הם מרגישים באופן כללי. נראה שגברים גבוהים מהממוצע, אלו שהם לפחות 1.80, נהנים יותר מנשים גבוהות מהממוצע (גובה 1.65 ומעלה). גם גברים וגם נשים מדווחים שהם שמחים יותר, ובסבירות נמוכה יותר יתלוננו על כאבים או ירגישו עצובים. גברים גבוהים יותר, אבל לא נשים גבוהות, ייטו פחות לדאוג. מצד שני, אנשים גבוהים קצת יותר לחוצים וייטו לכעוס יותר בקלות.

אנשים גבוהים יותר הם גם בעלי השכלה גבוהה יותר. למה זה קורה? השערה פרובוקטיבית אחת היא שאנשים גבוהים נוטים יותר לממש את הפוטנציאל שלהם ולהגיע לשיא היכולת הקוגנטיבית יותר מאנשים נמוכים. למה זה קורה בדיוק, לא ברור, אבל שורשי ההבדלים מתחילים כבר בגיל מוקדם. גובה היא תכונה מורשת, הורים גבוהים ייטו להוליד ילדים גבוהים יותר בממוצע. אם ילדים יגדלו בסביבה תומכת שמספקת את כל צרכיהם, כזו עם רפואה מתקדמת ותזונה נאותה, הם יממשו את פוטנציאל הגובה שלהם במלואו. יתכן שילדים נמוכים סובלים מסביבה התפתחותית לא אידיאלית ולכן לא מגיעים לשיא הפוטנציאל שלהם בגובה ולכן סובלים יותר מהתופעות שציינתי. כלומר, יש קשר הדוק בין ההתפתחות הקוגנטיבית להתפתחות הפיסית כשההשפעות כנראה הדדיות.

Both comments and trackbacks are currently closed.

תגובות

  • עדו  On 09/05/2012 at 12:41 am

    ובכל זאת יש אנשים כמו וודי אלן או סרג' גינסבורג שניהם יהודים, נמוכים ומכוערים שצוחקים מכל המחקרים הללו (רק תראה איזה בנות יוצאות עם ציון ברוך)

    • גיל  On 09/05/2012 at 12:49 am

      אלן הוא קומיקאי ואם קראת את הפוסטים על ההומור היית יודע שהומור היא אחת התכונות הנחשקות ביותר עבור נשים. גינזבורג הוא אמן עם סטטוס גבוה, עוד שני גורמי משיכה בולטים כך שגובה זה לא משהו רלוונטי עבורם.

  • אריאל  On 09/05/2012 at 1:11 am

    כבן אדם נמוך אני כמובן מאוד מזדהה עם הפוסט. ההרגשה שלי הרבה פעמים כשאני רואה כל מיני אנשים גבוהים בעמדות ניהול היא שאין מצב שהם היו שם אם הם היו נמוכים ב-20 ס"מ.
    מצד שני, אני רואה יתרון בלהיות נמוך – אולי אתה לא מאושר כמו בן אדם גבוה, אבל זה גורם לך להוציא יותר מעצמך כדי לעמוד ברמה של אנשים גבוהים

    • גיל  On 09/05/2012 at 9:13 am

      כמו כל דבר בחיים זה עניין של tradeoff. כשאין לך תכונה אחת רצויה, תלחם ותדגיש תכונות אחרות. יש גם כמה מקצועות שבהם לנמוכים יש יתרון למשל אם אתה רוצה להיות נהג מירוצים או מתעמל.

  • סטיב  On 09/05/2012 at 10:39 am

    מסכים איתך 100 אחוז בתור גבר נמוך מהממוצע אני ממש רואה איך לגברים גבוהים יותר קל בחיים ,גם מבחינה מקצועית וגם עם נשים למרות שאני נראה טוב מאוד , נשים מעדיפות גבוהים .
    אני תמיד חשבתי לעצמי שיופי של אישה עבור גבר הוא כמו גובה של גבר עבור אישה – המקנה לה ביטחון .
    לא חידשת לי בתור גבר נמוך חקרתי את הנושא וכל המסקנות שלך …כבר ידעתי

    אני יכול להגיד לך בפירוש שהגעתי למסקנה שכמו שלנשים יפות יותר קל בחיים כך גם לגברים גבוהים יותר קל , זאת בדיוק התכונה המקבילה למגדרים , .
    למרות שאני מסכים איתך שגבר גבוה מקודם יותר מגבר נמוך , יש את אפקט " נפוליאון "
    שהוא : גבר נמוך הוא לא מרגיש מספיק גבר ולכן יעבוד וישקיע כפל כפליים כדי להצליח ….

    אגב "אפקט נפוליאון " אפשר לראות בהמון דברים לדוגמא : כיום רמת ההורמון הגברית יורדת דרסטית בעולם , על פניו נחשוב שגברים יהיו פחות אגרסיביים ונשיים בגלל זה ..

    אבל זה בדיוק העניין בגלל שגברים נמוכים או לא גבריים ינסו להוכיח את הגבריות שלהם בכל מיני דרכים : " בתור חוקר אתה מוכיח את הגבריות שלך במחקר " אחרים יעשו את זה בפשע , סיגריות , מכונית מפוארת , השתוללות בכביש , אופנוע כבד , החזקת סכינים וכדומה ….

    מה שאני טוען בעצם כל גבר שאינו מספיק גברי ינסה להוכיח את גבריותו בכל דרך יש כאלה שהולכים בדרך הטוב ויש כאלה שבדרך הרע ( תלוי גם באינטיליגנציה שלו
    …..אני מתערב איתך שברוב דקירות סכין למשל הדוקרים היו גברים לא גבריים נמוכים או רזיםם …………

    גבר גבוה ורחב לא צריך סכין וגם לא צריך הרבה כדי להוכיח את גבריותו כי המראה שלו מספיק ..
    גם רוב הגאונים נמוכים אולי גם כי הם צריכים להוכיח את עצמם יותר אז חוכמה + השקעה = גאונות

    • גיל  On 09/05/2012 at 10:49 am

      סטיב, ג'ו פשי הוא אחד הגנגסטרים הכי מאיימים 🙂

    • ע  On 09/06/2012 at 10:56 am

      גבר גבוה כן צריך להוכיח גבריותו – מסתבר. הייתי בחברת המון גברים גבוהים שניסו לרדת על נמוכים ורזים, כדי להרשים אותי ולטעון שהמבנה הרחב והגדול שלהם חייב להרשים אותי יותר.

      מעשים נפשעים ממש לא מבוצעים יותר ע"י נמוכים ורזים מאשר ע"י גבוהים, רחבים וכו'.
      אלה ואלה דוקרים, אונסים וכן הלאה.

  • economydummy  On 09/05/2012 at 12:38 pm

    אני שמעתי שזה עניין של שליטה. כלומר, נשים שמעדיפות גברים גבוהים מחפשות מישהו שיוכלו להישען עליו ולהרגיש "קטנות" לידו, ואילו נשים שמעדיפות גברים נמוכים, מחפשות יחסים יותר שוויוניים. יש נשים שמעדיפות מישהו שאפשר לקיים איתו קשר בגובה העיניים, תרתי משמע 🙂

    • גיל  On 09/05/2012 at 12:53 pm

      אני חושב שמה שאת מכנה שליטה זה בעצם דומיננטיות. גברים גבוהים הם בעלי חזות מרשימה יותר בממוצע, מרשימים יותר, ובעלי סטטוס גבוה יותר בממוצע. את מכירה נשים שמחפשות במודע גברים נמוכים? החברים הנמוכים מסביבי ישמחו לשמוע על זה.

      • economydummy  On 09/05/2012 at 11:24 pm

        למען האמת, אני חיפשתי. ותמיד תמיד העדפתי את הנמוכים. בסוף התחתנתי עם מטר שמונים וחמש, אבל למרות הגובה 🙂

      • שרון  On 10/05/2012 at 9:32 am

        מהי חזות מרשימה יותר בממוצע? כיצד ממצעים חזות?

    • ע  On 05/06/2012 at 2:46 pm

      אקונומידאמי, זה שטויות במיץ עגבניות. יש המון גברים גבוהים מאוד שזוכים ליחס משפיל ומבטל מכל הנשים. דווקא בגברים גבוהים במיוחד יש משהו מגוחך, חסר פרופורציות, גלמוני, מעוות מעט, בהמתי או מאוד טיפשי. אובר-גבריות דוחה נשים.

      • economydummy  On 06/06/2012 at 1:31 am

        אין לי מושג מה הקשר בין מה שכתבתי ובין מה שהגבת. או בין מה שאתה כתבת לבין המשך מה שכתבת…

  • גיל  On 10/05/2012 at 9:40 am

    שרון, זו שאלה טובה. הכוונה בעיקר לדומיננטיות, קבלת מרות מאדם כזה ותפיסתו כאמין יותר. זו אחת הסיבות למה אנשים גבוהים מהממוצע מצליחים כל כך בעסקים ומגיעים לעמדות בכירות יותר.

  • הפנר  On 13/05/2012 at 6:27 am

    מזה מעניין אותי ההעדפות של הומואים בתחום. אם הם מתנהגים כמו נשים. או לחילופין מחפשים תכונות "נשיות" אצל בני הזוג שלהם. אם גם הם מעדיפים גברים גבוהים יותר, וכדומה…

    חוצמזה, מלא פעמים מחקרים כאן בודקים העדפות של כל מני פרטים בחברה שלנו, אבל ההעדפות האלה פעם בכלל לא היו רלבנטים. היו מתחתנים עם מי שיש בשבט. או שלא מתחתנים עם מי שיש בשבט. אנחנו הרי מדברים על חברה של לקטים ציידים- מתי שהתפתחנו. הם לא יכלו לנסוע למקום אחר, או למצוא מי שהם אוהבים דרך הפייסבוק. פשוט הסתומים עוד לא המציאו את הגלגל אז.

    • הפנר  On 13/05/2012 at 8:46 am

      אוף, לכולם אתה מגיב מזה מהר… רק אני מחכה ים זמן.

    • גיל  On 13/05/2012 at 9:24 am

      הפנר, הומואים גם מעדיפים גבוהים ולסביות מעוניינות בנשים נמוכות מהן. העדפות בן או בת זוג אצל הומואים ולסביות די דומות לאלו של סטרייטים רק שהן מכוונות כלפי בני מינם.

      לגבי גובה, זו דווקא העדפה מאוד רלוונטית בחברת ציידים לקטים. זה נכון שהמבחר לא גדול כמו היום אבל ההעדפה עדיין קיימת. העולם היום למעשה מבלבל הרבה מאוד אנשים בגלל התחושה האמיתית והמזויפת שיש אינסוף בני זוג פוטנציאליים ולכן קשה להתקבע על אדם אחד. תמיד לכאורה יש בן או בת זוג שהם יותר טובים אי שם במרחב.

      ולגבי התגובות, אם תגיב בערב בארץ מבטיח להגיב מהר יותר.

  • niron1  On 13/05/2012 at 1:31 pm

    לא חושב שאנשים גבוהים יותר זוכים ליותר עמדות בכירות וניהוליות בגלל שנתפסים כאמינים יותר. אולי להפך, היא האמת. מי שבוחר מנהל בכיר בוחר אותו קודם בכדי שיביא תוצאות. אמינות? חשוב אבל לא מקום ראשון. אומרים שלפעמים בכדי להצליח בעסקים צריך לדעת לכופף קצת דברים..אם כבר, דווקא אנשים קטנים, נתפסים כטובים ואמינים יותר. הם מסתכלים על אחרים מלמטה למעלה תרתי משמע 🙂 אני חושב שאנשים גבוהים שמסתכלים על אנשים מלמעלה למטה, כאילו בעלי רגשות עליונות, נתפסים כנבונים וחכמים יותר, בעלי עוצמה פיזית שמתורגמת אולי לאינטיליגנציה, מוטיבציה וכו. אבל לא חושב שנתפסים יותר אמינים מאנשים קטנים..

    • גיל  On 13/05/2012 at 1:38 pm

      נכון, המילה אמינות לא הייתה מדויקת. למעשה, אנשים דומיננטיים יותר הם הרבה פעמים מניפולטיביים יותר והם לא מקבלים מרות.

  • niron1  On 13/05/2012 at 1:58 pm

    כאשר בעל חברה מחפש מנהל קודם כל חשוב לו שתהיה לו החכמה לבצע את התפקיד. כאשר אישה בוחרת בעל, גם כאן, כפי שנדמה לי שקראתי באחד המחקרים, התכונה החשובה ביותר לפני שיאהב אותה ויהיה טוב אליה וכו. זה שיהיה חכם, או שנון או בעל חוש הומור (אינדיקציה לאינטילגנציה) או בעל מעמד (כנ"ל) בכדי להבטיח קיום נאות של הצאצאים. הגובה הוא סממן שמחזק תחושה של אינטיליגנציה. אבל גם כאן תפסת מרובה לא תפסת: אנשים גבוהים מידי, למשל מעל שני מטר ועשרה לא יהיו בעלי יתרון על בני מטר שמונים וחמש.לא בקבלה לעבודה כמנהל ולא כבעל ממוצע. להפך. כאשר הגובה מוגזם, הוא הופך לחסרון. לעומת זאת אנשים בעלי אינטילגנציה גבוהה במיוחד אינם נופלים וכנראה עולים בסיכויים הנ"ל על בעלי אינטילגנציה גבוהה בתחומי הנורמה. כך שההקבלה בין גובה לאינטילגנציה נכונה רק עד גבול מסוים. בודאי לא יחס 1:1

    • גיל  On 13/05/2012 at 2:04 pm

      כמו כל תכונה, תמיד יהיו מקרים קיצוניים שהם מזיקים יותר מאשר מועילים. גובה של 210 הוא נדיר למדי ולכן לא ממש אפקטיבי. ההשוואה הנכונה היא ביחס לממוצע וכאן רואים את ההבדל. לא בטוח שזה לא נכון גם לגבי אינטליגנציה. אנשים אינטליגנטיים בצורה קיצונית הם לרוב אנשים לא נחמדים, כאלו שיש להם קשיים מהותיים ביצירת קשרים חברתיים, בין השאר כי אחרים לא מבינים אותם בכלל. הם שוקעים בעולם שלהם ומנתקים עצמם מהסביבה, לא מתכון טוב למציאת בני זוג.

  • niron1  On 14/05/2012 at 5:33 am

    קראתי את הספר גאונות ושיגעון ונראה לכאורה שיש קשר בין גאונות ומוזרות וגאונים נתפסים כשונים ואולי קצת מנותקים, אבל לא בטוח שחקרו את זה לעומק ואכן יש קשר סטטיסטי כזה יותר מאשר בקבוצות אוכלוסיה או אינטילגנציה אחרות. חושב שאם גאון בא עם אישיות אמפטית ועוד תכונות חשובות באינטילגנציה הריגשית יוכל להסתדר בסביבה נפלא. אומרים שאינשטיין היה איש נחמד והיו גם אחרים. אבל העניין הוא האם מה שאנחנו תופסים אינטואטיבית על אדם הוא אכן כך. בנושא הגובה: האם מי שבוחר מנהל, רמטכ"ל, וכו, והגובה הוא תכונה שמחזקת תכונות חיוביות אחרות בעניו, אכן צודק? האם יש תאחיזה גנטית של גובה עם מרכיב באישיות או באינטילגנציה? אולי אין ואנשים גבוהים מצליחים יותר כי מעוררים יחס מכובד וחשש מיריבים ביחס לנמוכים יותר שהם בעלי אינטילגנציה דומה? עוד דוגמא: אנחנו יודעים שרוב הנשים (90%?) מעדיפות גברים עם שיער על קרחים. האם גם כאן יש לאינטואיציה הגיון משלה? אנחנו יודעים שבחירת אנשים ע"ס יופי הגיונית: יופי או סימטריה מייצג בריאות ופוריות אבל האם תמיד האינסטינקטים האינטואטיביים האבולוציונים צודקים? דומני שבעניין הקרחים, שיער אינו מייצג גבר עם און מיני רב יותר (אולי להפך:-)) השיער מזכיר אולי נעורים – שם לכולם יש שיער ומכיוון שנעורים מתקשר בבריאות, מראה נערי וצעיר כמעט תמיד מושך יותר ממבוגר.

    • גיל  On 14/05/2012 at 9:11 am

      זו שאלה טובה ולא ברור אם הבחירה באדם גבוה באמת מצדיקה את עצמה. מצד אחד אפשר לומר שהכישורים הנדרשים לעבודות בעולם המודרני לא רלוונטיות לעניין הגובה. מצד שני, אם באמת אנשים גבוהים דומיננטים יותר כך שמעבידים מעוניינים בהם, כולל למשרות בכירות, יכול להיות שהגובה הוא יתרון. במשאים ומתנים זה יכול להוות יתרון וגם אם אתה מנהל קבוצה של עובדים. לא ברור אם זה חשוב לעצם העבודה או ליצירתיות למשל.

      לגבי שיער, דווקא אנשים קירחים הם בעלי רמות טסטוסטרון גבוהות יותר שגורם לנשירת שיער.

  • סטיב  On 14/05/2012 at 6:58 am

    פעם חשבתי לעצמי שהאיטילגנציה היא סוג של אינטגרל על שטח מסויים כאשר ציר ה-X תחום לכל מיני תחומי יכולות למשל : לוגיקה , אינטי' רגשית , חברתית , מוזיקאלית , מרחבית , קינסטזית אמפטיה , אימהות , יכולת לאהוב , וכו ….והגובה מתאר את הרמה (ציר Y)
    .ואז אצל כולם האינטגרל הוא בעל ערך דומה אבל ההתפלגות על ה-Y כלומר לכל אדם הגבהים בתחומים השונים הם שונים אבל האינטגרל אצל רוב האנשים הוא בעל ערך דומה , ולכן יתכנו אנשים בעלי יכולות מתמטיות גבוהות אך בגלל שהאינטגרל קבוע אז יכולות אחרות נפגעות למשל בתחום הרגשי , כך אני חושב שגם ההבדל בין גברים לנשים הרי ברור שהמשפט " אין כמו אימא " הוא נכון תמיד יותר "מאבא " כלומר לנשים יש יכולות רגשיות גבוהות יותר מגברים ושוב בגלל שהאינטגרל קבוע(פחות או יותר) אזי הן פחות חזקות בתחומים טכנולוגים …………..תאוריה מעניינית העניין שלא ממש ניתן לבדוק אותה כי לא ניתן לקבוע קוואנטה קבועה בציר ה-Y שתתאים לכל התחומים בציר ה-X..

  • niron1  On 14/05/2012 at 7:48 am

    היי סטיב. לא מבין מאיפה הרעיון הזה? על אף המקוריות, יש אנשים קצת יותר מושלמים שיש להם יכולות מצוינות בתחומים רבים של האינטיליגנציה והם גם בני אדם עם אינטילגנציה ריגשית גבוהה. אני מכיר כמה כאלו.. ובטח יש בעולם עוד כמה חוץ מאלו שאני מכיר..אין סתירה בין שתי התכונות. לדעתי התכונות הבולטות של נשים בתחום הריגשי מקורן אבולוציוני, אבל יש כמובן נשים אינטילגנטיות רבות לא פחות מגברים וגם רגשניות מאוד. אם גבר עם אינטילגנציה גבוהה ואמפטיה גבוהה מתחתן עם אישה עם אינטילגנציה נמוכה ואמפטיה גבוהה (או להפך ) והם מביאים 10ילדים האם כולם יהיו או חכמים או אמפטיים ולא יהיו כמה גם וגם. ברור שכן.

    • ע  On 05/06/2012 at 3:02 pm

      נירון, אין בהרכח קשר בין יכולות רגשיות גבוהות (שהן יכולות קוגנטיביות כמובן) לבין רגשנות. יש מלא נשים עם אינטיליגנציה רגשית גבוהה ולא רגשניות כלל. יכולת רגשית – יכולת הבנת האחר, יכולת ניתוח האחר, יכולת להבין מה האחר חושב עליך, יכולת הבנת ניואנסים, יכולת הבנת מצבים חברתיים..וכמובן שזה הולך ומתעמק עד יכולות להבין מה כל אחד בחדר חושב על כל אחד מהאחרים בחדר, מה ואיך להגיד כדי לגרום לאחר להגיד דבר מה וכן הלאה וזה הולך גם הרבה פעמים לכיוונים לא טובים ותוקעים כמו אובר-אמפטיה/הזדהות ולכן שיתור או פיגור בעשיה.

      סטיב, חשבת שאולי עצם העובדה ש"אין כמו אמא", גורמת לחוסר זמן השקעה בתחומים טכנולוגיים ?

      • סטיב  On 05/06/2012 at 11:22 pm

        לא כי עוד לפני שנשים מביאות ילדים הן בפיגור ביחס לגברים ……..בתחומים טכנולוגים
        כמובן בלי להכליל יש יוצאות דופן אבל על הקו הממוצע אני מדבר…….

      • סטיב  On 05/06/2012 at 11:24 pm

        למשל קראתי לא מזמן שממוצע לגברים יש הבדל של 43 נקודות יותר מנשים בציוני הפסיכומטרי וזה קורא בד"כ לפני שנשים נכנסות להריון

        אני מאמין כמובן שיש קשר גם להעדפה אישית ולא רק לשכל

      • גיל  On 05/06/2012 at 11:40 pm

        סטיב, אני אשמח לראות מקור מהימן לכך, זה לא נשמע לי נכון.

      • סטיב  On 05/06/2012 at 11:44 pm

        http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4223360,00.html בבקשה

      • גיל  On 06/06/2012 at 12:11 am

        תודה, מודה שדי מפתיע.

  • דני מר"ג  On 16/05/2012 at 1:21 am

    סטיב, רעיון מעניין , אהבתי 🙂

  • ע  On 05/06/2012 at 2:34 pm

    שנשים מעדיפות גבר בגובה שלהן או מעט גבוה מהן, אך נגעלות לרוב מגברים גבוהים במיוחד.

  • סטיב  On 06/06/2012 at 12:19 am

    וזאת למרות שהפסיכומטרי לדעתי מותאם יותר לנשים אין שם ממש ניתוחים מתמטיים , ברמה…..

    ושליש מילולי שנשים יותר חזקות בו

    • ע  On 09/06/2012 at 11:15 am

      והנה דוגמא מעכשיו: רב שטוען שאם אישה היתה עומדת לידו המון זמן היא אונס אותה ושהן אשמות בכך. כמה שטויות כאלה אני שומעת ביום.
      כאילו שיש אישה המדברת ברמה כזו.

      • גיל  On 09/06/2012 at 11:17 am

        ע ,די. דיונים כאלו ברמה טוקביסטית לא כאן.

  • ע  On 09/06/2012 at 3:21 am

    אבל סטיב, הרי בדר"כ הרבה מאוד נשים עושות פסיכומטרי, וזה כולל בארץ גם יותר ערביות מערבים..
    וזה משבש את ממוצע הנשים..
    אצל אוכלוסיית הגברים, בדר"כ רק המוצלחים הולכים לעשות פסיכומטרי. זה לא כולל את אחוז המפגרים והטיפשים העולה בהרבה על שיעור הטיפשות והמפגרות באוכלוסיה הכללית.

    • סטיב  On 09/06/2012 at 6:44 am

      אני לא שמעתי שערביות ניגשות לפסיכומטרי יותר מערבים ….

      דבר שני לא מדובר בהפרש גדול של עשרות אחוזים בין המשתתפים למשתתפות אלא בכמה אחוזים בודדים …..זה בוודאי לא מה שישפיע , ……….לדעתי ברמה של 43 נקודות

      מדובר בקו כללי ………….

      בכל מקרה תמיד יתרצו את זזה בתירוצים כאלה ואחרים העיקר לא להגיד שיש איזו עליונות מגדרית של גברים …………על אף שלדעתי זה ברור .

      כל המערכת החינוך האקדמיה המשפט הכל נשלט על ידי ארגוני הנשים מאחורה , יסלפו ויעוותו נתונים הכל על פי אג'נדה , מספיק לי לשמוע איך מזייפים נתונים של הטרדות אונס ,כדי להנציח את הקיפוח של נשים וכך אפשר להמשיך לשריין מקומות לנשים , לתת להן זכויות יתר , לחייב שבכל חברה ציבורית תהיה חברת דריקטוריון הרי יש "קיפוח" יש "אפלייה " מגדרית , כמובן שהכל באשמת הגברים שמקפחים נשים …ולא מחוסר מוסר העבודה , העצלנות , חוסר התחרותיות והמוטיבציה של רוב הנשים , ובכמובן חוסר היכולות הקוגניטיביות כמובן בלי הכללות , יש המון נשים מוצלחות חכמות עם המון מוסר עבודה .
      ושלא נדבר על גבר שמתגרש בישראל שפשוט עושים לו לינץ בחזקת החוק ….
      הוא נהפך עבריין , מגישים נגדו תלונות שווא במשטרה על ימין ועל שמאל ואפילו על אונס , וזאת ללא צורך בחקירה או הוכחה כלשהי מצד האישה , האם זאת לא אפלייה ?. האם זה לא עוול .

      מדכאים את המין החזק והמוכשר כדי לתת יותר לנשים , לוקחים מגברים ונותנים לנשים וזאת כדי לתקן עוול היסטורי של קיפוח , לתקן את נחיתות הנשים שהטבע יצר , לדכא יתרון מגדרי שהבע ישר , הכל בשם השוויון ,…

      ארגוני הנשים בישראל ממש ביזיון פועלות משנאת גברים קנאת פין , ותחרות חד צדדית עם גברים כדי להראות שיש להן יותר "גדול" אפילו שאין להן שם כלום למטה

      אני לא רוצה להישמע מיזוגן או משהו כזה אבל לצערי כל חלקה טובה שנכנסו עליה נשים נהרסה כליל מבית המשפט חינוך ורפואה

      זה דעתי

      כמובן שאין קשר לשווויון זכויות שזה מגיע לכולם …. אבל לא צריכים לדכא מין אחד כדי שהמין השני ישתווה לו נקודה .

      • גיל  On 09/06/2012 at 7:34 am

        אני לא יודע עד כמה זה נכון אבל אני בטוח שיש הסבר הגיוני לכך. מחקרים הרי מראים שהאינטליגנציה של גברים ונשים זהה כך שבטוח יש כאן הטייה מסוימת.

      • ע  On 09/06/2012 at 10:39 am

        סטיב מדוע אתה משקר? גברים הוכיחו מאז ומעולם כי הם נטולי אובייקטיביות בכל הקשור לנשים. אפילו גדולי המוחות הגברים הוכיחו כי הם מוטים מגדרים ומשקרים בכל הנוגע לנשים.

        הגברים הם אלה שנותנים תירוצים לחוסר היכולות שלהם. מגיל קטן, הילדה מוכיחה כי היא חכמה יותר, קולטת שפה טוב ומהר יותר, מבינה מצבים חברתיים טוב יותר, מציירת וכותבת טוב יותר, המוטוריקה העדינה שלה טובה יותר..אבל "בנים יותר חכמים"…ממש שיא ההגיון. האמת היא האוייב הגדול ביותר של שונאי הנשים.

        רוב או בכל מקרה הרבה מההישגים המדעיים החשובים ביותר, הם כתוצאה במבנה אישיותי אוטיסטי/אספרגרי. עדיין, מי הם אותם מאות גאונים גברים, לעומת מליוני אלימים אלימים, קיצוניים בטיפשותם ומחריבים בכל שנה ובכל חברה ?

        בכל מקום שבו עבדתי ובכל מקום שבו הייתי שותפה לפעילות קבוצתית, הגברים המדריכים שמו לב שנשים מהירות ויעילות יותר..אם זה זריזות ידיים, אם זה קורדינציה ואם זה בכל תחום אחר..ומדובר גם בגברים מאוד מיושנים עם ערכים פרימיטיבים. הם פשוט לא יכולים להתכחש לעובדות.

        מדוע כשגברים מפרסמים נתונים על כמה שגברים גרועים בתחום מסויים, כל הגברים נותנים עשרות ומאות תירוצים..ומאשימים את הנשים (למשל שונאי נשים טוענים שרוצחים סדרתיים הפכו לכאלה בגלל אמהות מתעללות, למרות שהאחיות של אותם רוצחים סדרתיים לא הפכו לרוצחות סדרתיות..או למשל האשמת האמהות בעבר על כך שהבנים יוצאים אוטיסטים, בעוד הנשים הן המטפלות והדואגות העיקריות לאוטיסטים ולחלשים בחברה). לגברים יש נחיתות קוגנטיבית וערכית בכל המובנים וזה הזוי שאתה מעיז בכלל להשוות. את רמת הטיפשות שגברים יכולים להגיע אליה, לא ניתן כלל למדוד, כי זה טמטום אקטיבי ולא סתם חוסר אינטיליגנציה באופן פאסיבי..משהו שאתה צריך פשוט לצפות בו. כל הגברים שהכרתי בחיי, אולי מלבד אחד (והכרתי המון) היו נחותים ממני שכלית באופן קיצוני…ואני כלל לא חכמה במיוחד.

        איך ניתן לטעון שיש איזו עליונות גברית, אם בכל מקום שאני הולכת אליו אני רואה רק טיפשות גברית מבהילה, התנהגות עלובה ופאתטית, חוסר יכולת לנתח דברים לעומקם, רמת רוע ופיגור וערסיות עצומים…תלך ברחוב ותראה את ההבדל בממוצעים. זה פשוט לא ניתן כלל להשוואה. והעובדה המוחצת היא שניתן לראות הבדלים רבים כבר בגיל ממש קטן, עוד מהאינטיליגנציה בה תינוקת יונקת לעומת תינוק טיונק, הנטיה של הבת לניקיון והנטיה של הבן ללכלוך ובאלגן, המוח הסימולטאני מול המוח הממוקד בדבר אחד, היכולת לעשות יותר דברים באותו זמן, התנועות החינניות מול התנועות המגושמות, הריח הטוב והצח לעומת הריח ה…
        הטסטוסטרון שהורס כל חלקה טובה (אם כי יש לו גם הרבה יתרונות בחברתינו ועוד..

        העובדה שנשים טובות יותר בממוצע בכל תחום, כמו שפות, אומנויות, ועוד..למרות שכל החברה היא מעצמת גברים והעצמת גברים אינסופית – בסרטים, בתוכניות, בפרסומות, בשמות, בספרות ולקיחת כרדיטים וכן הלאה…אתה גם עוד אחד מאלה שמנצל את העבודה השחורה של אמך, שהפכה אותך להרבה יותר מוצלח ובעל יכולות מאשר היית אמור להיות באמת..ובסוף גם מנסה עוד להתנשא מעל מי שיצרה אותך ועזרה לך ללמוד, לגדול ולהתפתח. שבוע של הזנחה מאמך וספק אם היית יכול לכתוב פה בכלל. המין החות טוען לעליוותו, בגלל אספרגרים גאונים לתחומם שסביר להניח בוקים גמורים בכל תחום אחר בחייהם ולא שווים כלום ללא עזרה מאמם. נו באמת. עשרות מטרידים ואנסים בכל חור..בלי טיפת תבונה..וטוענים לנחיתות המין המוסרי:/

      • ע  On 09/06/2012 at 10:44 am

        החברות הכי פחות מוסריות – נשלטות רק ע"י גברים – כמו החברה המוסלמית. והחברות הכי פחות גרועות, מושפעות מנשים במידה סבירה יותר.

      • ע  On 09/06/2012 at 10:52 am

        הגברים מנסים בכוח לנסות לתקן נחיתות מגדרית שהטבע יצר. אחרת מדוע הם מכים ומדוע מנסים לדכא את המין ה"נחות" אם הוא כ"כ נחות ?

        מדוע הם לא לוקחים אחריות על מעשיהם הנוראיים? מדוע תמיד מכחישים שאנסו רגע אחרי שאנסו? מדוע מצדדים ב"חופש האישה" רק כשזה נוגע לזנות וחשפנות, אך נלחמים נגד חופש האישה כאשר מדובר בתחומים שגורמים לה אושר וטוב ?

        מדוע תמיד מאשימים נשים באי ההצלחה ובחסרונות שלהם? כבר מהמיתולוגיות הישנות, האישמו את היוצרות שלהם ב"הבאת המוות לעולם".

        ומדוע גם כלפי מדעניות חכמות, התיחסו באופן מבזה ומחפיץ? מה אכפת לך איך מדענית נראית ואיזו תסרוקת היא מאמצת ?

        מדוע הם מכחישים עשרות אלפי מקרי אונס בשנה, אבל מנצים להנציח איזה מקרה בודד של אישה שהתעללו בה כל חייה והיא רצחה מתוך הגנה עצמית ?

        מדוע בכלל לטעון שהמין הנולד עם רוב המוטציות הגנטיות, הפרעות ההתפתחות וכן הלאה..הוא מין עליון, אבל המין שמפתח הפרעות נפשיות עקב דיכוי וסבל הוא המין הנחות ?

        מדוע בכלל הצורך להקטין משהו לרמה כ"כ אפסית, ולשלול ממנו זכויות יסוד…אם הוא ממילא "לא חשוב ונחות" ?

        הלוואי שהיית זבוב על הקיר בכ"כ הרבה מקומות עבודה ופעילויות ערכיות..ורואה את ההבדל בין כל צעד קטן של אישה וגישתה לעומת כל צעד של גבר..למרות שהוא מועצם חברתית באופן אובססיבי

      • גיל  On 09/06/2012 at 10:57 am

        ע, אני לא מסכים עם מה שסטיב כתב אבל את מגזימה לצד השני. אין דבר כזה נחיתות שהטבע יצר. הטבע קיים ויצר זכרים ונקבות עם נטיות שונות במקצת אבל אף אחד לא עליון על אחרים. זה במנותק לאי שיוויון במתן הזדמנויות או אפליות שצריךכמובן לתקן. ההכללות שלך ושל סטיב גורפות ולא מן העניין ובכל מקרה, זו חריגה מנושא הפוסט.

      • gilad  On 06/02/2015 at 10:54 am

        סטיב, ייתכן שגברים ניגשים לפסיכומטרי עם מוטיבציה גדולה יותר מנשים. ידוע שלגברים יש מוטיבציה גדולה יותר לרוב מלנשים בלימודים, עבודה וכו'. זה הגיוני מאוד ונובע מסיבות אבולוציוניות ותרבותיות – גברים יוצרים משיכה נשית ע"י הצלחה וסטטוס גבוה, נשים יוצרות משיכה גברית ע"י יופי ופוריות. כמובן שיש יוצאים מן הכלל, כולנו מכירים את החרשנית מבית ספר, אני בטוח שגם לזה יש סיבה הגיונית, אני גם בטוח שאם היו בודקים היו מוצאים שנשים יפות מאוד לרוב לא יהיו "החרשניות" כי אין להן צורך בכך, הן כנראה יימשכו גבר בעל סטטוס גבוה ולא יצטרכו לדאוג לעצמן.

  • סטיב  On 09/06/2012 at 8:11 am

    בממוצע כן אבל הגאוסיאן של גברים או הפיזור רחב יותר כלומר יכולות של נשים הן פחות או יותר קרובות גברים נוטים לקיצוניות , כלומר יש המון ילדים אוטיסטים ומפגרים וגם הרבה גאונים

    בערך יש כ-10 -20 אחוז גברים שחכמים מכל הנשים בעולם וכ-15 -20 אחוז גברים שטיפשים מכל הנשים בעולם , עם מדברים במושגים האלה

    • גיל  On 09/06/2012 at 8:21 am

      סטיב, כתבתי על זה בעבר בפוסט על הפרעות מנטליות ואוטיזם, אבל כאן נראה לי שההסבר אחר וקשור למי שהולך לעשות את המבחן.

%d בלוגרים אהבו את זה: