למה נשים נמשכות לגברים אתלטיים?

רבים מהמחקרים שנעשים על יופי חיצוני מתמקדים ביופי חיצוני נשי. הסיבה המרכזית לכך היא שגברים מחשיבים את היופי הנשי כאחד הגורמים החשובים ביותר בבחירת בני זוג (אם לא החשוב שבהם), בעוד יופי חיצוני גברי מדורג הרבה יותר נמוך אצל הנשים. מבחינה אבולוציונית, אטרקטיביות נשית יכולה להעיד על פוריות האישה, ומכיוון שגברים פוריים רוב חייהם לא התפתח אצל הנשים מנגנון דומה, ועיקר תשומת הלב עבר לרמזים המעידים על סטטוס גבוה ונאמנות הגבר. למרות זאת, יופי חיצוני גברי בהחלט מהווה גורם משיכה עבור נשים ויש לו גם סיבות אבולוציוניות.

אחד הגורמים המרכזיים במשיכה נשית הינו מידת האתלטיות של הגבר (באנגלית: Muscularity). ישנן מספר סיבות אבולוציוניות למה מראה גברי מושך נשים. אחת מהן, המבוססת על עיקרון ההכבדה, אומרת שמבנה גוף אתלטי מסמן בריאות טובה של הגבר. לאנשים יש אנרגיה מסוימת שהם יכולים להשקיע בגופם, ומבנה גוף אתלטי מוכיח שאפשר להשקיע בגוף מעבר למה שנדרש עבורו בשביל הישרדות. על מנת לשמור על מבנה גוף כזה צריך להתאמן הרבה ולאורך זמן, וההשקעה בגוף יקרה מאוד. מעבר לכך, מבנה גוף אתלטי נובע במקרים רבים מרמות גבוהות של טסטוסטרון. טסטוסטרון הוא הורמון שמדכא את המערכת החיסונית ולכן תכונות גבריות שנובעות מרמות גבוהות שלו מסמנות שאותם גברים מסוגלים להיות בריאים, למרות שההורמון מדכא את המערכת החיסונית שלהם. לנשים שיבחרו גברים כאלו יהיו ילדים עם מערכת חיסונית משובחת (בגלל שמערכת ההורמונים הגברית עוברת בתורשה) ולכן כדאי לבחור בהם כבני זוג.

כמובן שנשים לא תמיד יעדיפו גברים עם עודף טסטוסטרון. ידוע שגברים עם טסטוסטרון גבוה ייטו יותר לחפש קשרים לטווח קצר, או לבגוד כשהם במערכת יחסים, ומכיוון שנאמנות של גבר היא אחת התכונות החשובות בבחירת בן זוג, המראה האתלטי כשלעצמו ימשוך פחות נשים שמעוניינות ביחסים יציבים לטווח ארוך. הנשים עומדות בפני דילמה: מצד אחד, הן מעוניינות בגבר עם הגנים הטובים ביותר שרמות גבוהות של טסטוסטרון מעידות עליהם, ומצד שני, הן מעוניינות בגבר משקיע ונאמן. אחת הפתרונות האפשריים לדילמה הזו אצל נשים רבות, הוא למצוא בן זוג נאמן ובו בזמן לבגוד עם גבר בעל גנים טובים.

חשוב לזכור, שיש גבול עד כמה הטסטוסטרון משפיע על המשיכה. כמו הרבה תכונות אחרות, עודף בתכונה מסוימת לא בהכרח מוסיף למשיכה כבן זוג. מחקרים מראים למשל, שיש נקודה מסוימת שלאחריה הכנסה גבוהה יותר לא מושכת יותר נשים (היא גם לא מזיקה מצד שני). אבל רמות גבוהות של טסטוסטרון דווקא כן מורידות את האטרקטיביות של הגבר. ככל שיש יותר מההורמון הזה, האטרקטיביות של גברים יורדת והם נתפשים כאנוכיים יותר, מאיימים יותר, ובוגדניים יותר. רמות נמוכות של טסטוסטרון, מצד שני,גם הן לא מושכות נשים מכיוון שגברים עם רמות נמוכות נתפשים כחלשים וכנועים מדי. הרמות שגבוהות במקצת מהממוצע נחשבות להכי אטרקטיביות והיחסים בין אטרקטיביות לרמת הטסטוסטרון מוגדרת כ-U הפוכה.

סידרת מחקרים חדשה של David Frederick ו-Martie Haselton בכתב העת Personality and Social Psychology Bulletin שופך אור על התופעה. פלאי הטכנולוגיה מאפשרים ליצור תמונות של גברים שיהיו זהים בכל המאפיינים האחרים מלבד אלו שמעוניינים לבדוק.אפשר לפיכך ליצור גברים זהים לחלוטין מבחינת משקל, גובה, מראה וכו', ושיהיו שונים רק ברמת האתלטיות שלהם (בעבר השתמשו בציורים שהיו הרבה פחות אמינים). מדגם של נשים בוחן את התמונות ומדרג את הגברים על פי קריטריונים שונים. אפשרות אחרת, היא להראות תמונות של גברים אמיתיים ששונים זה מזה במבנה הגוף שלהם. במחקרים הללו השתמשו בשתי הטכניקות.

הנשים במחקר אוששו את הממצאים הקודמים בדבר העדפה לרמות בינוניות של אתלטיות, כמו גם משיכה גדולה יותר לבחורים אתלטיים כשמועניינים בקשרים לטווח הקצר. אבל המחקר עשה יותר מזה: הוא לא רק שאל את הנשים בדבר העדפות היפותטיות לתמונות של גברים בעלי מבנה גוף שונה, אלא בדק את הבחירות הזוגיות שלהן בפועל. הנשים דיווחו, בהתאמה עם הממצאים הקודמים, שבני זוג שבחרו לקשר לטווח הקצר היו אתלטיים יותר ושריריים יותר מבני זוג לטווח הארוך. הנשים דיווחו גם שהן התראו עם בני הזוג לטווח הקצר זמן קצר יותר לפני שהם שכבו איתם, בהשוואה לבני זוג לטווח הארוך (שבוע אחד לעומת 12 שבועות בממוצע). בנוסף, נשים בטחו פחות בבני זוג לטווח הקצר, חשו פחות קירבה רגשית אליהם, ודיווחו שאותם גברים התנהגו בצורה פחות רומנטית כלפיהן. זה לא אומר בהכרח שהנשים "סבלו" מהקשרים הללו. סביר שלנשים פחות איכפת שהפרטנרים המיניים המזדמנים מפגינים כלפיהן מחוות רומנטיות, או קשורים אליהן מבחינה רגשית, וכל מה שהן מעוניינות בו הוא מין מזדמן. הממצא הזה מחזק את התיאוריה שמבנה גוף אתלטי הוא סממן גנטי חיובי ויחסי מין עם גברים כאלו מאששים את העובדה שנשים רוצות ילדים עם גברים בעלי גנים טובים.

מחקר נוסף כלל מדגם גדול של גברים שענו על שאלונים בנוגע לבנות זוג מעברם. הם גם צולמו על מנת להעריך את מידת האתלטיות שלהם (הם הוערכו על ידי 4 אנשים שונים, שלוש נשים וגבר אחד). הממצאים הראו שככל שהגברים אתלטיים יותר, כך עולה מספר הפרטנריות המיניות שלהם, כולל מספר גדול יותר של פרטנריות מיניות מזדמנות. הממצאים הללו נשארו נכונים גם אחרי שביקרו משתנים שונים כמו גיל, אחוזי שומן והערכה עצמית של הנבדקים.

אז מה הממצאים הללו מספרים לנו? מראה גוף גברי ואתלטיות משפיעים בצורה חזקה על בחירות בני הזוג של שני המינים, ומעלים את מספר ההזדמנויות למציאת פרטנריות מיניות אצל הגברים. העובדה שאתלטיות היא סממן לכשירות הגברים מקבלת תמיכה מהממצאים השונים. לא רק שגברים כאלו הועדפו כפרטנרים מיניים כשהציגו בפני הנשים תמונות של גברים בעלי אתלטיות משתנה, אלא הדיווחים העצמיים של הנשים והגברים הראו אותן תוצאות. גם ההבדלים בין פרטנרים מיניים לטווח הקצר והארוך מלמדים שהבחירות הללו אינן נעשות על "עיוור", ונשים מודעות היטב להשלכות של הבחירה בבחורים אתלטיים.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • טל  ביום 12/09/2007 בשעה 4:47 am

    לא כל כך הבנתי. לוקחים אוסף של עובדות מוכרות (נשים נמשכות לכך וכך), בונים תאוריה שתסביר את העובדות הללו, ואז מבצעים מחקר שהתוצאות שלו מן הסתם מראות את אותן עובדות. אחר כך טוענים שהמחקר חיזק את התאוריה שבאה להסביר את התוצאות מלכתחילה?

    משהו פה נראה לי מוזר…

  • גיל  ביום 12/09/2007 בשעה 5:50 am

    חלק היה בתיאוריה ולא היו לזה ממצאים תומכים.

    מעניין אגב, כשקודם הצגתי מחקר, טענת שלא בדקו את כל האפשרויות. הנה יש לך דוגמא למחקר שבודק תיאוריה שיש לה תימוכין חלקיים ומוסיף ממצאים שלא היו קיימים קודם שמתאימים לתיאוריה, אז גם זה לא טוב לך? נראה לי ששום דבר לא ירצה אותך.

  • עולמית  ביום 12/09/2007 בשעה 7:19 am

    מרתק, כרגיל

  • גיל  ביום 12/09/2007 בשעה 7:26 am

    תודה.

  • אבי  ביום 12/09/2007 בשעה 8:04 am

    נשים נמשכות לגברים שריריים, הרי אין להן דרך לבדוק מה מידת האתלטיות האמיתית של הגבר. כמובן ששרירים לא באמת קבועים את מדית האתלטיות. יותר מכך, שרירים לא מלמדים על גנים טובים, כי הם לא נוצרים יש מאין, לרוב הם נוצרים מביקורים בחדר כושר וכל אחד (ולא משנה מה הגנים שלו) שמבקר בתדירות גבוהה בחדר כושר יכול לפתח שרירים. הם אפילו לא ממש מלמדים על בריאות (ולפעמים גם לא על כוח), אלא יותר על ניפוח. לארנולד שוורצנגר השרירי לדוגמא, מעולם לא היה כושר טוב כמו שחקן הטניס הטוב ביותר בעולם כיום רוג'ר פדרר שאין לו כמעט שרירים.

  • גיל  ביום 12/09/2007 בשעה 8:43 am

    כישרון ספורטיבי ספציפי או סיבולת הם דברים שונים לגמרי. אנשים נולדים עם כישרון או לא, וסיבולת הם יכולים לפתח. הנקודה החשובה במבנה הגוף היא שזה משהו שאפשר בקלות לראות בלי לדעת שום דבר על הבן אדם.

    צריך להפריד בין שני דברים: אחד, זה השרירים עצמם שכמו שאמרת לא כל אחד יכול לפתח גם אם ישקיע בזה הרבה. אז כן צריך גנים טובים לפיתוח שרירים.

    הנקודה השנייה היא המראה הגברי שלא קשור לשריריות. יש לגברים גבריות שונה שנובעת בצורה ישירה מרמת הטסטוסטרון בגופם. בדיוק כמו שלנשים יש מראה נשי שנובע מאסטרוגן גבוה (ואלו שמקבלות זריקות טסטוסטרון כמו האתלטיות במזרח גרמניה לשעבר נראות גבריות).

  • Esti-y  ביום 12/09/2007 בשעה 9:36 am

    זה מהכיוון המדעי והמחקרי. במציאות הכרתי הרבה גברים ללא שרירים שמידת הגבריות שלהם הרקיעה לשחקים ולעומת זאת גברים אתלטיים שלא היתה בהם טיפה של גבריות . כמוני, רוב חברותיי לא מסוגלות להימשך לגבר שרירי שמוח בקודקודו אין. לא רק שזה לא מגרה שום הורמון מיני בגופנו, הנשים, אלא אף גורם לנו לרצות להתרחק מהסוג הנ"ל כמה מאות מטרים.
    אגב,בלי קשר, (ואולי עם?) התחלתי לקרוא אותך לא מזמן ונהנית מכל רגע.

  • אבי  ביום 12/09/2007 בשעה 10:02 am

    גיל אני מצטער, אבל כל גבר שילך בתדירות גבוהה לחדר כושר יפתח שרירים ברמה שתמשוך נשים, לא צריך שום גנים לכך ובתור אדם שהולך לחדר כושר אני יכול להעיד שמעולם לא ראיתי מישהו שהולך לחדר כושר זמן ממושך ולא פיתח שרירים (אין צורך להיראות כמו בודי בילדר בשביל למשוך נשים, אלא כמות שרירים סבירה ופרופורציונלית).
    בקשר לאתלטיות, כמו שאמרתי אנשים כמו רוג'ר פדרר, פיט סמפארס, בוריס בקר וכו' הם אתלטים טובים בהרבה ממה שארנולד שוורצנגר וסילבסטר סטלונה היו אי פעם למרות שהם הרבה פחות שריריים מהם. אתלטיות היא לא תכונה שאפשר לראות אותה חיצונית, לעומת זאת שרירים הם כן דבר שנראה חיצונית והוא זה שמושך נשים ופעמים רבות הוא מלמד רק על ניפוח בחדר כושר ולא על שום רמה אתלטית.

  • גיל  ביום 12/09/2007 בשעה 10:02 am

    כמובן שהדברים עובדים בממוצע ונשים ויש נשים וגברים שימשכו לכל דבר. חשוב גם לזכור שהמאפיינים הללו מושכים בעיקר לקשרים קצרי טווח ושכל זו תכונה שמחפשים לקשר ארוך טווח.

  • גיל  ביום 12/09/2007 בשעה 10:05 am

    אני מסכים איתך שאפשר לפתח שרירים, אבל אם תיקח אנשים בעלי אותה מאסה שרירית, עדיין תמצא הבדלים בגבריות שלהם. אני חושב שיש קצת בילבול בין המושג מבנה גוף אתלטי, לבין אתלטיות ספורטיבית שהיא משהו שונה לגמרי. אני מסכים איתך שהשחקנים שהזכרת אתלטים גדולים אבל אין להם בהכרח מבנה גוף אתלטי. לכישרון שלהם בספורט אין קשר למבנה הגוף וזה לא מה שנשים מסתכלות עליו.

  • אבי  ביום 12/09/2007 בשעה 11:13 am

    גיל, משיחות עם נשים הן אמרו לי שהן נמשכות לשרירים פרופורציונליים ולא מנופחים מדי (לא שוורצנגר ולא בודי בילדר), הדבר אומנם דורש מאמץ, אך כל גבר שילך בתדירות גבוהה לחדר כושר יוכל לפתח שרירים במידה פרופורציונלית שנשים ימשכו אליהם. אין פה קשר בכלל לגנים ועוד פעם, לא צריך להיראות כמו בודי בילדר ונשים לא אוהבות שרירים מנופחים מדי, אבל לפתח שרירים במידה פרופורציונלית כל אחד יכול.

  • גיל  ביום 12/09/2007 בשעה 11:20 am

    אני לא מטיל ספק ששריריות מושכת (ושים לב שעודף בה מוריד מהמשיכה). עם זאת, לא הייתי מקל ראש במאמץ הנדרש להעלות שרירים ולשמור עליהם. מעבר לעובדה שזה כן קשור לגנים במידה מסוימת, עצם המאמץ זה לא משהו שכולם מסוגלים אליו אחרת כל הגברים היו שריריים לא?

  • קרן  ביום 12/09/2007 בשעה 11:27 am

    נשים נמשכות יותר לגברים שמשדרים כוח – מסיבות ברורות.
    הכוח הזה יכול להתבטא באומץ ומוחצנות שמעידים על כוח (כוכבי רוק, למשל), בעוצמה של רכוש (כמו פעם), בכסף (כמו היום) וכמובן שבכוח פיזי. זו הסיבה שגברים עשירים, שיכולים להיות אתלטיים או חננות-הייטק, כמו גם טניסאים או מתאגרפים – הם גברים שמזיינים יותר נשים מגברים אחרים

    זה מאוד חיצוני, וכמו שזין גדול לא מעיד על פוריות אצל גבר, גם שרירים אינם מעידים על בריאות טובה

  • אבי  ביום 12/09/2007 בשעה 11:50 am

    הסיבה שלא כל הגברים שריריים זה כי הם לא מתאמנים והולכים לחדר כושר ולא אוכלים תזונה נכונה. למעשה אין אף גבר שיהיה שרירי רק מגנטיקה טובה אם הוא לא יתאמן באופן רציף. שרירים הם לא משהו טבעי לגוף האנושי, הם נבנים בעקבות אימונים בלבד.

  • אבי  ביום 12/09/2007 בשעה 11:54 am

    "אני חושב שיש קצת בילבול בין המושג מבנה גוף אתלטי, לבין אתלטיות ספורטיבית שהיא משהו שונה לגמרי. אני מסכים איתך שהשחקנים שהזכרת אתלטים גדולים אבל אין להם בהכרח מבנה גוף אתלטי. לכישרון שלהם בספורט אין קשר למבנה הגוף וזה לא מה שנשים מסתכלות עליו."
    אם ככה ומבנה גוף אתלטי לא קשור בהכרח לכושר, אתלטיות, כוח ובריאות, אז למה נשים נמשכות למבנה גוף אתלטי?

  • טל  ביום 12/09/2007 בשעה 12:07 pm

    בתור מדען אתה ודאי מבין שהטיעון שלך לא נכון לוגית. הראית שני מחקרים שונים, בכל אחד מהם בעיה שונה. התייחסתי בכל אחד מהם לבעיות שזיהיתי בו.

    ולגופו של עניין, לא קיבלתי תשובה. אני מאוד אופתע אם תוצאות המחקר הזה הפתיעו מישהו. ולכן עדיין יש מקום לשאלה שלי: לקחו עובדות, פיתחו תיאוריה, ערכו מחקר שמאשר את העובדות. כיצד זה מחזק את התיאוריה שנועדה להסביר אותן מלכתחילה?

  • נינה  ביום 12/09/2007 בשעה 1:59 pm

    נראה לי שזו גירסה של "הנחת המבוקש", וזהו כשל לוגי.

  • טל  ביום 12/09/2007 בשעה 2:54 pm

    1. א' נכון.
    2. ב' גורר את א'.

    (כאן נכנס הניסוי שמראה שבאמת א' נכון)

    מסקנה:
    3. ב' נכון.

    ב' היא כמובן התיאוריה ו-א' הן העובדות.

  • גיל  ביום 12/09/2007 בשעה 8:06 pm

    אבל הוא לא נבדק מעולם בצורה שהוא נבדק במחקר הזה, ולכן המחקר מוסיף על הנושא. מעבר לכך, כל העניין של הבדלים בין קשרים לטווח קצר וארוך מעולם לא נבדקו בצורה הזו, על ידי השוואה בין העדפות היפותטיות להתנהגות בפועל ולכן המחקר הזה בהחלט מוסיף לידע הקיים. זה שהמסקנות שלו תואמות ידע חלקי והשערות של החוקרים בהחלט מחזקות את הקייס האבולוציוני.

    אגב, בוודאי שתיאוריה מחוזקת על ידי מחקרים שבודקים ספציפית השערות מסוימות גם עם הנתונים היו ידועים קודם. הרי אתה (טל) טענת במחקר קודם שהם לא בדקו את זה ישירות ולכן הנתונים לא קבילים כביכול. פתאום כשכן בודקים משהו באופן ספיציפי אז זה גם לא טוב? הייתי אומר שהטיעון הזה מעגלי. אני בכלל לא חושב שהראית בעיות מהותיות במחקר, זה נבע בעיקר מחוסר הבנת הנקרא שלך.

    בכל מקרה, ממש לא משנה אם הממצאים היו ידועים קודם ממחקרים אחרים. מדע מתקדם על ידי מחקרים שונים שבודקים אותה תופעה. אף מחקר אחד לא יכול להעיד על תופעה.

  • גיל  ביום 12/09/2007 בשעה 8:10 pm

    מבנה גוף אתלטי בהחלט קשור לכוח ובריאות. מי שעובד בחדר כושר אכן חזק יותר ממי שלא עובד שם, ולמרות שכולם יכולים לשפר את האתלטיות שלהם, עדיין, אותה עבודה בחדר כושר תניב תוצאות שונות אצל אנשים שונים בגלל המבנה גוף השונה שלהם מבחינה גנטית.

    מעבר לכך, אתה בדיוק ענית לעצמך. בניית שרירים אינה דבר טבעי ומחייבת הרבה עבודה. כאן בדיוק נכנס עיקרון ההכבדה שהזכרתי בהתחלת המאמר.

  • avivsky  ביום 12/09/2007 בשעה 9:12 pm

    אהלן גיל,
    כמו בפעם שעברה, אשאל על משהו שבשולי הרשימה.
    הזכרת את עיקרון ההכבדה ואני מעולם לא הבנתי את העיקרון הזה. למשל בדוגמא של הציפור (טווס?) עם הזנב הגדול והצבעוני.
    הזנב המפואר מגביר את סיכוייה להיתפס על ידי טורף. זה שהוא (ציפור ממין זכר) טרם נתפס מעיד שהוא חזק/זריז (אתלטית) ולכן כדאי להביא איתו צאצאים שירשו את אונו.
    והנה מה שאני לא מבין. יחד עם האון ירשו הצאצאים גם את הזנב הגדול והמסוכן. כלומר סכנת ההיטרפות לא פחתה. איך שאני מבין את המצב, העדות לטובת כשירותה של הציפור שקולה לגמרי למידת הסכנה שהזנב מעיד עליה. כלומר השתיים מקזזות זו את זו ואין שום עדיפות לציפור עם הזנב הארוך והמסוכן על פני ציפור עם זנב קטן (חלשה אבל פחות זמינה להיטרף).
    אשמח עם תבהיר לי את העניין.
    תודה
    אביב

  • גיל  ביום 12/09/2007 בשעה 9:33 pm

    ההכבדה שהטווס או כל אחד אחר לוקח על עצמו, חייבת להיות קטנה מהרווחים שממנה. זה משהו שהוא מעט לא אינטואטיבי ופשוט לבדוק, אבל יש ביולוגים מתמטיים שעושים את כל החישובים במודלים שלהם ומראים שזה ככה.

    הנקודה היא, שלמרות שיש לטווח זנב גדול וכבד, הוא עדיין מסוגל להימלט מטורפים כמו כל אחד אחר, בגלל שהוא בריא יותר (חזק יותר, מהיר יותר וכו').

    כך דוגמא מבני אדם: גברים עשירים יכולים לבזבז הון כדי להרשים בחורה, בלי שזה ממש יפגע בצורה משמעותית בעושר שלהם. כלומר, גם לאחר הביזבוז או ההכבדה עדיין מצבם טוב לאין ערוך מגברים עם הכנסה ממוצעת.

  • טל  ביום 12/09/2007 בשעה 11:37 pm

    הבנת הנקרא של מה שכתבתי.
    מעבר להסבר שכתבתי קודם אין לי מה להוסיף.

  • גיל  ביום 13/09/2007 בשעה 12:11 am

    באמת שהתעמקתי וניסיתי למצוא בדברים שלך ביקורת עניינית על המחקר ולא מצאתי. אני חושב שהמחקר מדבר בעד עצמו.

  • טל  ביום 13/09/2007 בשעה 1:13 am

    גם אם הפעם לא הצלחנו להבין איש את רעהו, ובלי קשר לזה, שתהיה שנה טובה לך ולכולם.

  • גיל  ביום 13/09/2007 בשעה 1:27 am

    שנה טובה!

  • alpaka  ביום 13/09/2007 בשעה 6:00 pm

    just because anyone can grow muscles, doesn´t mean it´s not a good sign for women.

    you can also say that every woman can lose wieght and make her body look fit, young and healthy – especialy these days with plastic surgery – so does that mean that a woman´s body no longer has an affect on the man´s attraction?

    gyms, plastic surgery, health and nutrition knowledge – these are all very recent things in the history of mankind. We are programmed to find a good mate in an entirely different enviroment and you can´t ignore that.

  • avivsky  ביום 13/09/2007 בשעה 10:00 pm

    הי גיל – אני עדיין לא מבין את עיקרון ההכבדה. ברשותך אשאר עם הטווס. הדוגמא עם הגברים העשירים בעייתית בעיני. אז נניח שטווסה רואה טווס עם זנב מפואר. היא יודעת שהוא טווס חזק יותר מטווס ממוצע בדיוק במידת בה הסכנה לה הוא חשוף היא גדולה מהסכנה הממוצעת. כלומר בשקלול של מה שהיא יודעת על הכשירות שלו ועל הסכנה לה הוא נתון, דבר אינו שונה לעומת טווס רגיל. אני מקווה שהשאלה ברורה:הדרך היחידה של הטווסה לדעת על הכשירות היא מתוך הסכנה ולכן לעולם לא תוכל לדעת שהטווס כשיר יותר ממה שנדרש כדי להתמודד עם הסכנה לה הוא חשוף. אז מהיכן מגיע הרווח עליו דיברת?
    תודה מראש
    אביב

  • גיל  ביום 13/09/2007 בשעה 11:23 pm

    מתבטאת בזה שהוא באמת פחות פגיע לטורפים למרות הזנב שלו. כלומר, זה לא מתקזז אלא חייב להיות יתרון בפועל למרות ההכבדה. הרווח שלו הוא הזדווגות עם יותר טווסות.

    בוא אתן לך דוגמא אחרת: כשנמר רוצה לטרוף אייל רוב האיילים קופצים במקום לברוח. הם בהכרח פוגעים בעצמם כי עדיף היה להם לא לבזבז אנרגיה על הקפיצה וזמן מיותר. אבל הנמרים רואים מי קפץ הכי גבוה ומוותרים לרדוף אחריהם. הם יעדיפו לרדוף אחרי איילים זקנים או חולים שלא קפצו כל כך גבוה, כי הם יודעים שאם ינסו לרדוף אחרי אייל בריא, הסיכויים שלהם לתפוס אותו נמוכים וזה יהיה ביזבוז זמן מבחינתם.

    הסימנים של ההכבדה נועדו לסמן משהו והם במקרים רבים מאזן אימה או תכונה שכמעט לא באה לידי מימוש. ולמרות זאת, כשצריך התכונה הזו תבוא לידי ביטוי.

    אגב, אני ממליץ לקרוא את הספר של אמוץ זהבי בנושא. זה בעברית וקל לקריאה.

  • יונתן.ק  ביום 14/09/2007 בשעה 12:24 am

    טווס שמפאר את הטווסיות שלו, את עצמו ושומר על מעמדו, מול כל הגורמים שמורידים אותו למטה.
    אחד כזה יכול לתת לצאצאים מה שהם צריכים כדי לצאת לדרך.

    מה הטווסה מציעה בתמורה?
    יכולת סינון? מערכת חיסונית?

  • יונתן.ק  ביום 15/09/2007 בשעה 11:43 pm

    איך מזהים אחת כזו?

  • גיל  ביום 17/09/2007 בשעה 9:37 am

    וזה הרבה מאוד.

  • יונתן.ק  ביום 17/09/2007 בשעה 10:26 pm

    נשים מחפשות גבר אתלטי וחזק כי מה שהן באמת רוצות זה ילדים טובים.

    וגברים מחפשים אשה יפה ובריאה כי מה שהם באמת רוצים זה הריון מוצלח.

    יש לנו רצונות שווי ערך מבני הזוג שלנו לאלה או שאלה הם הכי כבדי משקל?

  • ron  ביום 21/04/2013 בשעה 11:40 am

    נורא נהנתי לקרוא את הכתבה ואת התגובות. בהחלט נכון ואמיתי, אני מכיר את זה מהמציאות שלי, נשים נמשכות לגברים שריריים. ובכלל לכל דבר שמראה על ערך גבוה יותר מגברים אחרים, בין אם זה יותר כסף, יותר כח, יותר שרירים, מעמד גבוה, כישורי שיחה והומור, בעצם כל דבר שיכול לתרום להשרדות שלהם במצבים בעייתים. לדוגמא: מישהו בא להרוג את האשה והגבר מגיע ובעזרת כישורי שיחה מונע את זה. דוגמא נוספת: מישהו בא להרוג את האשה והגבר מגיע ובעזרת שרירים מפרק לו את הצורה. מן הסתם לגבר שמתפאר גם בשרירים, מעמד גבוה וכסף ודוגמא, הוא הרבה יותר מושך. קחו לדוגמא אתלטיים מקצועיים כמו שחקני NBA, הם שריריים, מפורסמים (מעמד גבוה) ועם המון כסף.

כתוב תגובה לEsti-y לבטל